Świat wokół nas – owady i zwierzęta 2

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze -27.04.2020 (poniedziałek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj proponuję kolejne zabawy ze zwierzętami. Poznacie tez środowisko życia tych zwierząt.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.  

3-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej  The Animal Flash! link do zabawy –

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

  (I love BOO, poziom A, CD 2.07)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)

yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)

The Animal Flash!

A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!           (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)

Water, water, water! Glub, glub, glub!           (klepnij dłonią w kartę “water”)

A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!     (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!      (klepnij dłonią w kartę “tree”)

A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!    (skacz w miejscu jak żaba)

Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!     (klepnij dłonią w kartę “grass”)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 34-39 (zwierzęta, rośliny) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

– karty obrazkowe – Internet – (w załączenia) : bird, fish, frog

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchurodzicu przypomnij dziecku nazwy zwierząt, odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2. zabawie z kartą pracy nr 13 –   rodzicu,  zwróć uwagę dziecka na zwierzęta przedstawione na obrazku, zachęć, by je nazwało, pytaj  Look, what is it? Yes, a frog (a bird/a fish)! , zachęć dziecko, by policzyło zwierzęta  danego rodzaju – pytaj How many  frogs (birds/ fish)? One.. Two.. Excellet!

Jeżeli posiadasz wydruk karty poproś dziecko, aby  otoczyło pętlą zwierzęta tego samego rodzaju – Circle  the frogs (the birds/ the fish).

–  flipbook – karta pracy nr 13 – poziom A – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf   (możliwy wydruk)

3.zabawa z kostką Roll and Throw! (Kulaj i rzucaj!) – rodzicu kulaj/rzucaj kostką, nazywaj z dzieckiem każdy z obrazków, który wypadnie na kostce – Look, what is it? Yes, a fish (a bird/a frog/water /a tree/grass)!

Następnie zachęcaj dziecko, aby kulało/rzucało kostką i obrazowało ruchem lub gestem, obrazek, który wypadnie:

a fish (poruszaj ustami, jak ryba pyszczkiem, udawaj,że pływasz i powtarzaj Glub, glub, glub!)

a bird (rozłóż ręce jak skrzydła, udawaj, że latasz  i powtarzaj Tweet, tweet, tweet!)

a frog (skacz w miejscu jak żaba powtarzając Croak, croak, croak!)

 water  (udawaj, że sie myjesz)

a tree (stań na jednej nodze  i rozłóż ręce  poruszaj nimi , jak gałęziami na wietrze)

grass  (przykucnij I poruszaj palcami dłoni skierowanymi do góry)

Jeżeli nie posiadasz kostki – rozłóż obrazki na podłodze, przy powtarzaniu nazw obrazkiem do góry, następnie obróć je obrazkiem do dołu. Odkrywaj po jednym obrazku. Dalej postępuj, jak w opisie wyżej.

4-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus

    (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus

    (I love BOO, poziom A +, CD 2.08)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb i kolorów

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), colours –  yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy) ; numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)

The Bugs Flash!

 A ladybird, ladybird!                                 (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po

                                                                  pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A ladybird  and a bee!                             

 A bee, bee!                                              (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po

                                                                  pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A bee and an ant! 

 An ant! an ant!                                        (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po

                                                                  pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 An ant and a caterpillar!

 A caterpillar!  A  caterpillar!     

 A  caterpillar and me!                              (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się

                                                                 po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

Bugs in the Grass

One bug, two bugs , three bugs, four bugs  (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na                         

                                                                                                                                         kartach)

Four bugs in the grass!                              (unieś  cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ladybird                           (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs , three bugs!               (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Three bugs in the grass!                            (unieś  trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, bee!                                  (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs!                                      (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Two bugs in the grass!                                (unieś  dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ant!                                    (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                   (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug!                                                        (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)

One bug in the grass!                                   (unieś  jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, caterpillar!                         (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

No bugs left!                                                  (rozłóż ręce)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar,

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa  rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rozwija kompetencje rozumienia ze słuchurodzicu, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania.  Bez zatrzymywania nagrania zachęć dziecko do podchodzenia do właściwego obrazka.

2.zabawa z piłką Ball game  (gra z piłką) –   rodzicu, wprowadź nowe słowa ( grassflower), powtarzaj je kilkukrotnie rytmicznie na różne sposoby (głośno, cicho, niskim głosem, szybko, wolno) -; Grass, grass!Grass, grass, grass! ( Ladybird….)!  Repeat in a loud (quiet, low) voice! Now, repeat fast (slowly), like this!

Rozłóż na podłodze karty ze zwierzętami, poturlaj/rzuć piłkę do dziecka  i wymień nazwę karty – 1,2,3 … a ladybird  (a bee/an ant/a caterpillar) ! Zachęcaj dziecko, by powtórzyło –  1,2,3 … a ladybird  (a bee/ an ant/ a caterpillar) i wskazało właściwa kartę.

Możesz  pomóc dziecku wskazując poszczególne karty, zaczekaj na jego potwierdzenie.

3.zabawa How many bugs can you see?  (Ile robaczków widzisz?)- utrwalająca   słownictwo I liczebniki –   rodzicu, poproś dziecko, aby zamknęło oczy – Close your eyes, please!

Przed sobą trzymaj kartę „grass ‘’,  schowaj za nią jeden z obrazków. Poproś dziecko o  otwarcie oczu Open your eyes, please! Zwróć uwagę dziecka na robaczka/robaczki  ukrytego/e za kartą „grass ‘’ – poproś ,by je nazwały i policzyły –  Look! What’s there behind the grass? Bugs! Which ones? Yes,  a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar). So, how many bugs can you see?  1,2,3 …

Powtarzaj zabawę zmieniając ilość kart.

4.zabawie z kartą pracy nr 13 –   rodzicu, zwróć uwagę dziecka na „robaczki” i kwiaty na karcie – Look! What is it? Yes,  it’s a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar)! And here…a flower (flowers)!

Następnie poproś, by dziecko powiedziało, ile kwiatów w poszczególnych kolorach brakuje na karcie (powinno być 4 kwatki).Uh-oh!   How many orange (pink/blue/purple) flowers are missing? Let’s count!

Jeżeli posiadasz wydruk karty poproś dziecko, aby  dorysowało odpowiednią ilość  kwiatów w danym kolorze  we właściwych miejscach na karcie – Now, look at the bugs again!  Draw the flowers here.

–  flipbook – karta pracy nr 13 – poziom A+ – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf  (możliwy wydruk)

lub poproś dziecko o narysowanie  na innej kartce czterech  kwiatków w kolorach, jak wyżej.

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe , karty pracy– poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) obrazki, flipbooki,     –  internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak