Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 15.05.2020 (piątek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj po raz szósty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Przyglądnijcie się im ponownie i posłuchajcie. Ciekawa jestem – czy rozpoznacie je po wydawanych dźwiękach? Oglądnijcie filmy… a potem zamknijcie oczy… i spróbujcie nazywać po angielsku, te które rozpoznacie. Zapraszam.
https://youtu.be/mfFldO-B8vE – Dźwięki ptaków
https://youtu.be/EO1IGi83LGg – Insect Names and Sounds (nazwy i głosy ”robaczków”
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– poznają nazwy czynności i utrwalają nazwy zwierząt w zabawie ruchowej Active Time 7-
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa (I love BOO, poziom A, CD 2.12)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia
– rozwijają sprawność ręki – rysuje po śladzie
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony), swim (pływać), fly (latać), jump (skakać)
Acrive Time 7
Swim, swim, swim! (naśladuj pływanie strzałką)
Like a fish, a fish, a fish! (poruszaj ustami, jak ryba pod wodą)
Swim, swim, swim! In the water, water, water!
Glub, glub, glub! (naśladuj pływanie strzałką)
Fly, fly, fly! (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)
Like a bird, a bird, a bird! (złóż dzióbek z dłoni)
Fly, fly, fly! To the tree, tree, tree!
Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)
Jump, jump, jump! (skacz jak żaba)
Like a frog, a frog, a frog!
Jump, jump, jump! In the grass, grass, grass!
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, środowisko) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=40
– karty obrazkowe – Internet – ( fotografie w załączeniu) : bird, fish, frog , tree ,water, grass
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa przypominająca słownictwo Jumping flash! – rodzicu, rozpocznij od przypomnienia słownictwa w oparciu o karty obrazkowe, wskazuj dziecku karty powtarzając ich nazwy – a fish (a bird/a frog/ water /a tree /grass), następnie pokazuj karty i pytaj – What is this? – zaczekaj na odpowiedź
2.zabawa ruchowa Active Time 7 (CD 2.12) rozwijająca kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzicu, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem treść i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.zabawa z kartą pracy nr 14 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na elementy przedstawione na karcie , powtórz słownictwo – Look, what is it? Yes, a fish (a bird/a frog)! And this? Water (a tree /grass)!
Wskaz linie prowadzące do zwierzęta do ich domków, zachęć dziecko, aby zaprowadziło, rysując po śladzie, zwierzę do właściwego miejsca – Fish! Swim, swim, swim in the water! Bird! Fly, fly, fly onto the tree! Frog! Jump, jump, jump into the grass! Jeśli to niemożliwe narysuj podobne linie na kartce papieru I poproś dziecko o rysowanie po śladzie.
– flipbook – karta pracy nr 14 – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf (możliwy wydruk)
4.zabawa słuchowo – ruchowa Swap! – rodzicu, rozdz. karty na dywanie karty powtarzając ich nazwy – a fish (a bird/a frog/ water /a tree /grass), usiądź z dzieckiem przy wybranych kartach, następnie wymień nazwy dwóch innych kart i zamieńcie się miejscami – itd.
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)
– utrwalają nazwy zwierząt i czynności w zabawie rytmiczno–ruchowej Bug Magic
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus (I love BOO, poziom A +, CD 2.11)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb w zakresie (1-4) i kolory
– rozwijają sprawność ręki
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours – yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy), fly (latać), clap (klaskać)
Bugs in the Grass
One bug, two bugs , three bugs, four bugs (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Four bugs in the grass! (unieś cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ladybird (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs , three bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Three bugs in the grass! (unieś trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, bee! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Two bugs in the grass! (unieś dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ant! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug! (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)
One bug in the grass! (unieś jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, caterpillar! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
No bugs left! (rozłóż ręce)
Bug Magic
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a ladybird! (wskaż na siebie)
Fly, fly fly with me! ……Stop! (udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a bee! (wskaż na siebie)
Buzz, buzz, buzz with me! ……Stop! (bzycz udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m an ant! (wskaż na siebie)
March, march, march with me! ……Stop! (maszeruj, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a caterpillar! (wskaż na siebie)
Crawl, crawl, crawl with me! ……Stop! (pełzaj, zatrzymaj się)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42
– flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (fotografie w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–ruchowa Bug Magic (CD 2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie, przypomnij treść, wskazując właściwe karty obrazkowe, obrazuj treść rymowanki ruchem, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało – Let’s move like bugs, Let’s sing and dance!
2. komunikacyjna zabawa ruchowa Clap,clap, clap! rozwijająca sprawność mówienia i rozumienia ze słuchu – rodzicu, rozłóż na podłodze w kątach pokoju karty obrazkowe, powtórz z dzieckiem słowa rymowanki wykonując jednocześnie odpowiednie czynności :
Abracadabra, abracadee!
Clap, clap, clap!
One, two, three!
I’m a ladybird! (a bee/ an ant/ a caterpillar)!, Fly (buzz/ march/ crawl) with me!
następnie powtarzaj je i podchodź z dzieckiem do odpowiedniego obrazka
3.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/2.09) – rodzicu, odtwórz nagranie, przypomnij treść, wskazując właściwe karty obrazkowe, obrazuj treść, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało i powtarzało słowa
4.zabawa z kartą pracy nr 14 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kwiaty, za którymi schowały się „robaczki”, zapytaj o nie – What are these? Flowers? Of course, you’re right. And there? Bugs? Yes, they’re hiding!.
Poproś dziecko, aby pomogło Ci rozpoznać „robaczki” kryjące się za poszczególnymi kwiatami, wskazuj je po kolei i pytaj – What’s behind this flower? A ladybird, ( a bee/ an ant / a caterpillar) i połączyło z ich odpowiednikiem na dole.
Jeżeli to możliwe, poproś o pokolorowanie kwiatów – Now colour the flowers. What colour is the ladybird’s flower? Yes, it’s orange! Colour the big flower orange! lub narysuj kwiaty na czystej kartce papieru i zachęć dziecko do odpowiedniego pokolorowania ich
– flipbook – karta pracy nr 14 – poziom A +
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf (możliwy wydruk)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /minikarty – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) ilustracje, flipbook, fotografie – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak