Świat wokół nas – owady i zwierzęta 6

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 15.05.2020  (piątek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj po raz szósty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Przyglądnijcie się im ponownie i  posłuchajcie. Ciekawa jestem – czy rozpoznacie je po wydawanych dźwiękach?  Oglądnijcie filmy… a potem zamknijcie oczy… i spróbujcie nazywać po angielsku, te które rozpoznacie. Zapraszam.

https://youtu.be/mfFldO-B8vE  – Dźwięki ptaków

https://youtu.be/EO1IGi83LGg – Insect Names and Sounds (nazwy i głosy ”robaczków”

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

fish
bird
frog

3-latki – Dzieci:

–  poznają nazwy czynności i utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie ruchowej  Active Time 7-

   link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa   (I love BOO, poziom A, CD 2.12)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

–  rozwijają sprawność ręki – rysuje po śladzie

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)

yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony), swim (pływać), fly (latać), jump  (skakać)

Acrive Time 7

Swim, swim, swim!                                                          (naśladuj pływanie strzałką)

Like a fish, a fish, a fish!                                                 (poruszaj ustami, jak ryba pod wodą)

Swim, swim, swim!  In the water, water, water!                                                                                  

Glub, glub, glub!                                                               (naśladuj pływanie strzałką)

Fly, fly, fly!                                                   (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)

Like a bird, a bird, a bird!                           (złóż dzióbek z dłoni)           

Fly, fly, fly! To the tree, tree, tree!

Tweet, tweet, tweet!                                    (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)

Jump, jump, jump!                                                (skacz  jak żaba)

Like a frog, a frog, a frog!

Jump, jump, jump! In the grass, grass, grass!

Croak, croak, croak!                                              (skacz  jak żaba)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, środowisko) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=40

– karty obrazkowe – Internet  – ( fotografie w załączeniu) : bird, fish, frog , tree ,water, grass

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa przypominająca słownictwo Jumping flash! rodzicu, rozpocznij od przypomnienia słownictwa w oparciu o karty obrazkowe, wskazuj dziecku karty  powtarzając ich nazwy – a fish (a bird/a frog/ water /a tree /grass), następnie pokazuj karty i pytaj – What is this? – zaczekaj na odpowiedź

2.zabawa ruchowa Active Time 7 (CD 2.12) rozwijająca kompetencje rozumienia ze słuchu rodzicu, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem treść i zachęcaj dziecko do naśladowania

3.zabawa z kartą pracy nr 14 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na elementy przedstawione na karcie , powtórz słownictwo – Look, what is it? Yes, a fish (a bird/a frog)! And this?  Water (a tree /grass)!

Wskaz linie prowadzące do zwierzęta do ich domków, zachęć dziecko, aby zaprowadziło, rysując po śladzie, zwierzę do właściwego miejsca – Fish! Swim, swim, swim in the water! Bird! Fly, fly, fly onto the tree! Frog! Jump, jump, jump into the grass! Jeśli to niemożliwe narysuj podobne linie na kartce papieru I poproś dziecko o rysowanie po śladzie.

–  flipbook – karta pracy nr 14 – poziom A – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf   (możliwy wydruk)

4.zabawa słuchowo – ruchowa Swap!  – rodzicu, rozdz. karty na dywanie karty  powtarzając ich nazwy – a fish (a bird/a frog/ water /a tree /grass), usiądź z dzieckiem przy wybranych kartach, następnie wymień nazwy dwóch innych kart i zamieńcie się miejscami – itd.

ladybird
ant
bee
caterpillar

4-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)

– utrwalają  nazwy zwierząt i czynności w zabawie rytmiczno–ruchowej Bug Magic

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus (I love BOO, poziom A +, CD 2.11)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb w zakresie (1-4) i kolory

–  rozwijają sprawność ręki

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours –  yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy), fly (latać), clap (klaskać)

Bugs in the Grass

One bug, two bugs , three bugs, four bugs  (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na   kartach)

Four bugs in the grass!                              (unieś  cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ladybird                           (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs , three bugs!               (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Three bugs in the grass!                            (unieś  trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, bee!                                  (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs!                                      (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Two bugs in the grass!                                (unieś  dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ant!                                    (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                   (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug!                                                        (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)

One bug in the grass!                                   (unieś  jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, caterpillar!                         (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

No bugs left!                                                  (rozłóż ręce)

Bug Magic

Abracadabra, abracadee!                    (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!        (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a ladybird!                                     (wskaż na siebie)

Fly, fly fly with me!  ……Stop!             (udawaj, że latasz, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                       (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!           (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a bee!                                               (wskaż na siebie)

Buzz, buzz, buzz with me!  ……Stop!     (bzycz udawaj, że latasz, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                            (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!                (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m an ant!                                                   (wskaż na siebie)

March, march, march with me! ……Stop!    (maszeruj, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                           (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!               (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a caterpillar!                                         (wskaż na siebie)

Crawl,  crawl, crawl with me!  ……Stop!    (pełzaj, zatrzymaj się)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42

–  flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

– karty obrazkowe – Internet – (fotografie w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno–ruchowa Bug Magic (CD 2.11) –  rodzicu, odtwórz nagranie, przypomnij treść, wskazując właściwe  karty obrazkowe, obrazuj treść rymowanki ruchem, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało – Let’s move like bugs, Let’s sing and dance!

2. komunikacyjna zabawa ruchowa Clap,clap, clap! rozwijająca sprawność mówienia i rozumienia ze słuchu –  rodzicu, rozłóż na podłodze w kątach pokoju karty obrazkowe, powtórz z dzieckiem słowa rymowanki wykonując jednocześnie odpowiednie czynności :

Abracadabra, abracadee!                   

Clap, clap, clap!

One, two, three!       

I’m a ladybird!  (a bee/ an ant/ a caterpillar)!, Fly (buzz/ march/ crawl) with me!                                     

następnie powtarzaj je i  podchodź z dzieckiem  do odpowiedniego obrazka

3.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/2.09) –  rodzicu, odtwórz nagranie, przypomnij treść, wskazując właściwe  karty obrazkowe, obrazuj treść, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało i powtarzało słowa

4.zabawa z kartą pracy nr 14 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka  na kwiaty, za którymi schowały się „robaczki”, zapytaj o nie – What are these? Flowers? Of course, you’re right. And there? Bugs? Yes, they’re hiding!.

 Poproś dziecko, aby pomogło Ci rozpoznać  „robaczki”  kryjące się za poszczególnymi kwiatami, wskazuj je po kolei i pytaj – What’s behind this flower? A ladybird, ( a bee/ an ant / a  caterpillar) i połączyło z  ich odpowiednikiem na dole.

Jeżeli to możliwe, poproś o pokolorowanie kwiatów – Now colour the flowers. What colour is the ladybird’s flower? Yes, it’s orange! Colour the big flower  orange!  lub narysuj kwiaty na czystej kartce papieru i zachęć dziecko do odpowiedniego pokolorowania ich

–  flipbook – karta pracy nr 14 – poziom A +

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp.pdf   (możliwy wydruk)

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /minikarty – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) ilustracje, flipbook, fotografie    –  internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak