Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 27.04.2020 (poniedziałek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI, między innymi, do wysłuchania historyjki, w której Boo, Max i Lilly naśladują zwierzęta mieszkające na wsi oraz zabawy z dzikimi zwierzętami – Zgadnij jakim jestem zwierzęciem? I inne.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
5-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt podczas słuchania i odgrywania piosenki tematycznej Animals Talk! –
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.12)
– słuchają historyjki Story Time! 7
link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.14)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny), feet (stopy), wash (myć)
Animals Talk!
Bunny, bunny, bunny (przyłóż dłonie (“uszy”) do głowy
How are you? (zwróć się do dziecka rozkładając ręce)
Hop, hop, hop. (skacz trzy razy udając królika)
Fine, thank you! (wystaw kciuki do góry)
Duck, duck, duck. (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)
How are you?
Quack, quack, quack. (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)
Fine, thank you!
Cat, cat, cat. (myj policzek wierzchem dłoni)
How are you?
Meaow, meaow, meaow. (myj policzek wierzchem dłoni)
Fine, thank you!
Pig, pig, pig. (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)
How are you?
Oink, oink, oink, (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)
Fine, thank you!
Dog, dog, dog. (naśladuj psi gest “proszenia”)
How are you?
Woof, woof, woof. (naśladuj psi gest “proszenia”)
Fine, thank you!
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 43-48 (zwierzęta, czysty, brudny) – poziom B
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=44
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=46
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=50
– piosenki uzupełniające tematykę (wersje DVD) –
https://youtu.be/zXEq-QO3xTg i https://youtu.be/MXxFQJsBVQM
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa The Spinning Flash! (Wirujący pokaz) – wprowadzanie nowego słownictwa – nazwij nowe karty Clean – clean – clean! Dirty – dirty – dirty! i utrwalanie nazw zwierząt – wyciągnij przed siebie jeden obrazek i obróć się wokół własnej osi , by obrazek „mignął” przed oczami dziecka, zapytaj, co przedstawia obrazek – What is it?
2.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Animals’ Talk (Rozmowa zwierząt) (CD 2.12) –rodzicu, powtórz z dzieckiem słownictwo rozkładając karty w pomieszczeniu tak aby były widoczne i można było do nich podejść – A ….Pig!, A…Duck! etc., odtwórz nagranie, gdy usłyszysz nazwę pierwszego zwierzęcia zatrzynaj nagranie i zaproś dziecko, by podeszło do właściwej karty, wykonaj z nim gesty/ruchy znane z piosenki
3. zabawa ruchowo-naśladowcza Show me! (Pokaż mi !) – rodzicu, trzymaj karty w górze, by dziecko mogło sprawdzić, jaką kartę trzymasz. Zmieniaj karty, jednocześnie wypowiadając nazwę danego zwierzęcia i zachęcaj dziecko do udawania go – Show me… A duck! Quack, quack, quack!
4. historyjka Story Time! 7 (CD 2.14)– rodzicu, odtwórz nagranie, zatrzymuj je we właściwych momentach i poproś dziecko o wskazywania karty zwierzęcia o którym mowa w nagraniu. Powtórz nagranie. Korzystaj z kart pracy nr 38-39 –-flipbook – karta pracy nr 38-39 – poziom B –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf (możliwość wydruku)
5.zabawa z kostką Roll and Throw! (Kulaj i rzucaj!) – rodzicu, poproś dziecko o kulanie/rzucanie kostką – pytaj o obrazek , który wypadnie – What is it? Yes! A bunny! …(a duck /a cat / a pig / a dog), zachęć dziecko do wykonania czynności charakteryzującej zwierzę – A bunny! Hop, hop, hop. Etc.
Jeżeli nie posiadasz kostki – rozłóż obrazki na podłodze, przy powtarzaniu nazw obrazkiem do góry, następnie obróć je obrazkiem do dołu. Odkrywaj po jednym obrazku. Dalej postępuj, jak w opisie wyżej.
6. zabawa z kartami pracy nr 38-39 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na stopy Maxa – w przedostatnim okienku – Uh-oh! Look at Max’s feet! Clean or dirty? Dirty! Colour the feet brown. Brown feet!, następnie w ostatnim okienku I zachęć dzieci do ubrudzenia go- Uh-oh! Look at Max’s feet! Clean or dirty? Dirty! Colour the feet brown. Brown feet!
-flipbook – karta pracy nr 38-39 – poziom B –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf (możliwość wydruku)
6-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Wild Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.08)
– utrwalają nazwy zwierząt ,części ciała i liczb w zabawie muzyczno-ruchowej Who Am I?
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.10)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu
Kluczowe słownictwo:
lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła), tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…( Mam…), Who am I? (Kim jestem?), That’s me! (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;
The Wild Flash!
A parrot, parrot! Pa-pa-pa-pa-parrot!
(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż właściwą kartę)
A parrot and a lion!
(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, pokaż zęby (wyszczerz je) i ryknij)
A lion, lion! Li-li-li-li-lion!
(wyszczerz zęby i ryknij, wskaż właściwą kartę)
A lion and a monkey!
(wyszczerz zęby i ryknij, drap się po głowie i podskakuj)
A monkey, monkey! Mo-mo-mo-mo-monkey!
(drap się po głowie i podskakuj, wskaż właściwą kartę)
A monkey and a kangaroo!
(drap się po głowie i podskakuj, skacz do przodu, potem do tyłu)
A kangaroo, kangaroo! Ka-ka-ka-ka-kangaroo!
(skacz w dal, wskaż właściwą kartę)
A kangaroo and a parrot!
(skacz do przodu i do tyłu, machaj rękami jak skrzydłami )
Who Am I?
I’ve got two wings! Big, big wings! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A parrot? A parrot! … That’s me! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż siebie)
I’ve got a tail! A long,long tail! (machaj ręką za plecami, jak ogonem)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A monkey? A monkey!… That’s me! (drap się po głowie, wskaż siebie)
I’ve got two arms! Short, short arms! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A kangaroo? A kangaroo!… That’s me! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach, wskaż siebie)
I’ve got big eyes and teeth! Big, big teeth! (otwórz szeroko oczy, wyszczerz zęby)
Who am I, can you see?
Who am I? One.. two…three… (rozłóż ręce w geście zapytania)
A Lion? A lion! !… That’s me! (zrób groźną minę i wskaż na siebie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm lub link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+
– piosenka uzupełniająca tematykę (wersje DVD) – https://youtu.be/OwRmivbNgQk
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno-ruchowa The Wild Flash! (CD 2.08) – rodzicu, rozłóż karty obrazkowe, przypomnij dziecku nazwy dzikich zwierząt np. a Lion (a parrot …)! etc. , odtwórz nagranie, obrazuj treść ruchem, zachęcaj dziecko do naśladowania i wskazywania kart przedstawiających właściwe zwierzęta.
2.zabawa słuchowa Sense activation: Wild Music (CD 2.09) – rodzicu, odtwórz nagranie, wymieniaj nazwy zwierząt – a lion (a parrot /a monkey / a kangaroo)! , pytaj dziecko – What is it? Listen carefully!, zachęć je do naśladowania zwierząt – Fly like a parrot! Jump/hop like a kangaroo! Jump like a monkey! Run like a lion!
Bierz udział w zabawie, do czasu zrozumienia zasad zabawy przez dziecko.
Link do muzyki – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.09)
3.zabawa It’s got big teeth! (Ma duże zęby…) – wprowadzenie nazw części ciała – eyes, teeth, wings, tail, arms, feet i słów – big, short, long. Opisz zwierzęta – lion – big eyes and big teeth; parrot – wings; monkey – a long tail; kangaroo – short arms, long feet.
What is it? Yes, a lion (a parrot /a monkey / a kangaroo)! Look! It’s big teeth (big wings /a long tail/big arms). Teeth, teeth, teeth (wings/tummy/tail/eyes/arms/feet)!
Show me – np big teeth (wing/ big tummy/long tail/big eyes/ short arms/long feet)!
Dziecko na podstawie opisu wskazuje właściwe zwierzę.
4.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Who Am I? (Kim jestem?) – rodzicu, odtwórz nagranie , obrazuj treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania zwierząt i wskazywania właściwych kart.
5. zabawa z elementami pantomimy Guess, who am I? (Zgadnij, kim jestem?)- rodzicu, trzymaj kartę obrazkiem do siebie , naśladuj zwierzę z karty, zachęć dziecko , by postarało się odgadnąć, które zwierzę udajesz – Who am I? – dodatkowo opisz je – I’ve got a tail! A long, tail! Who am I? – pomóż dziecku pytając – Am I a parrot ? – zaprzecz – No! lub potwierdź A monkey ? That’s right!, zachęć do naśladowania – Show the animal!
Powtórz zabawę przedstawiając zwierzęta znajdujące się na kolejnych kartach. Zamieńcie się rolami.
6. zabawa z kartą pracy nr 37 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na obrazki znajdujące się na karcie przedstawiające części ciała oraz zwierzęta – Look at the picture! What is this? What are these?
Poproś dziecko, aby powiedziało do którego zwierzęcia należy każda z przedstawionych części ciała – These are teeth (wings)! Who’s got big teeth (wings) like this? A lion (A parrot)? etc.
Po każdej odpowiedzi dzieci sprawdzają jej prawidłowość – rysują po śladzie ścieżki prowadzącej od części ciała do zwierzęcia – Are these teeth (wings) the lion’s teeth (the parrot’s)? Let’s check. Well done!
flipbook – karta pracy nr 37 – poziom B – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf (możliwy wydruk)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe – poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl
4)) ilustracje, piosenki – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak