Cel ogólny zajęć:
- Kształtowanie umiejętności rysowania zgodnie z poleceniami.
- Usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziem kreślarskim.
- Ćwiczenie koncentracji uwagi
Cele szczegółowe zajęć:
- Dziecko rysuje zgodnie z poleceniem rodzica
- Dziecko prawidłowo posługuje się narzędziem kreślarskim
- Dziecko skupia się na swoim zadaniu
Metody pracy:
- wspierające i stymulujące rozwój dziecka, aktywizujące, korygujące
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
- kredki, karty pracy
Przebieg zajęć
Ćwiczenia tematyczne:
1. Pogrubianie konturu, czyli wodzenie po wzorze. Dziecko wodzi paluszkiem po kole, powtarza to kilka razy.

2. Wędrówka po labiryncie. Dziecko próbuje doprowadzić strażaka do wozu.

3. Łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą.

4. Zamalowywanie małych pól według oznakowania.

5. Rysuj po śladzie.

6. Zabawa wg upodobań dziecka – np. układanie klocków, zabawa samochodzikiem/ piłką.
Ewelina Narwojsz