Cel ogólny zajęć:
- Kształtowanie umiejętności rysowania zgodnie z poleceniami.
- Usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziem kreślarskim.
- Ćwiczenie koncentracji uwagi
Cele szczegółowe zajęć:
- Dziecko rysuje zgodnie z poleceniem rodzica
- Dziecko prawidłowo posługuje się narzędziem kreślarskim
- Dziecko skupia się na swoim zadaniu
Metody pracy:
- wspierające i stymulujące rozwój dziecka, aktywizujące, korygujące
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
- kredki, karty pracy
Przebieg zajęć
Ćwiczenia tematyczne:
1. Pogrubianie konturu, czyli wodzenie po wzorze. Dziecko wodzi paluszkiem po kole, powtarza to kilka razy.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/kołoo.jpg)
2. Wędrówka po labiryncie. Dziecko próbuje doprowadzić strażaka do wozu.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/labirynt.jpg)
3. Łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/kropki.jpg)
4. Zamalowywanie małych pól według oznakowania.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/parasol.jpg)
5. Rysuj po śladzie.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/ifxe492f293d2a1ca57_szlaczki-717x1024.jpg)
6. Zabawa wg upodobań dziecka – np. układanie klocków, zabawa samochodzikiem/ piłką.
Ewelina Narwojsz