Ćwiczenia grafomotoryczne.

Cel ogólny zajęć:

  • Kształtowanie umiejętności rysowania zgodnie z poleceniami.
  • Usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziem kreślarskim.
  • Ćwiczenie koncentracji uwagi

Cele szczegółowe zajęć:

  • Dziecko rysuje zgodnie z poleceniem rodzica
  • Dziecko prawidłowo posługuje się narzędziem kreślarskim
  • Dziecko skupia się na swoim zadaniu

Metody pracy:

  • wspierające i stymulujące rozwój dziecka, aktywizujące, korygujące

Formy pracy:

indywidualna

Środki dydaktyczne:

  • kredki, karty pracy

Przebieg zajęć

Ćwiczenia tematyczne:
1. Pogrubianie konturu, czyli wodzenie po wzorze. Dziecko wodzi paluszkiem po kole, powtarza to kilka razy.

2. Wędrówka po labiryncie. Dziecko próbuje doprowadzić strażaka do wozu.

3.  Łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą.


4.  Zamalowywanie małych pól według oznakowania.


5. Rysuj po śladzie.

6. Zabawa wg upodobań dziecka – np. układanie klocków, zabawa samochodzikiem/ piłką.

Ewelina Narwojsz