Cele:
– usprawnianie narządów artykulacyjnych,
– rozwijanie mowy,
– doskonalenie umiejętności przeliczania elementów posługując się liczebnikami głównymi,
– rozwijanie percepcji wzrokowej,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– utrwalanie nazw owoców oraz wiedzy dotyczącej ich pochodzenia,
– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki
Przebieg:
1. Ćwiczenia logopedyczne
Wykonaj ćwiczenia logopedyczne zgodnie z powyższymi poleceniami.
2. Ćwiczenia w liczeniu
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/biedronki..pdf
Policz kropki na biedronkach. Pokoloruj okienka z właściwymi cyframi, znajdującymi się pod owadami, określającymi liczby kropek na poszczególnych biedronkach.
3. Rozwijanie percepcji wzrokowej
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/percepcja-wzrokowa.pdf
Nazwij figury geometryczne widoczne na karcie pracy. Pokoloruj je według podanego wzoru.
4. Utrwalanie wiedzy dotyczącej owoców
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/owoce.pdf
Nazwij owoce, które widzisz na karcie pracy.
Wskaż owoce egzotyczne oraz krajowe.
Połącz obrazki całych owoców z obrazkami kawałków poszczególnych owoców.
5. Ćwiczenia grafomotoryczne
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/grafomotoryka.pdf
Narysuj szlaczki i wzory dokładnie po śladzie, bez wychodzenia poza linie.
Renata Hływa
Źródło:
pl.pinterest.com