Ćwiczenia wspierające wszechstronny rozwój dziecka

Cele:

– rozwijanie logicznego myślenia,

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10.,

– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

– rozwijanie koncentracji uwagi oraz spostrzegawczości wzrokowej

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, kredki

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/sudoku2.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/głoska-k.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/KOLOROWANKA.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/różnice-szkoła.pdf

Przebieg:

1. Sudoku

Uzupełnij sudoku. Pamiętaj, aby w każdym wierszu i w każdej kolumnie daną cyfrę wpisać tylko jeden raz.

2. Głoska k

Przyjrzyj się obrazkowi. Co widzisz?

Zieloną kredką otocz te przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską k. Wymień nazwy tych przedmiotów.

Czerwoną kredką otocz te przedmioty, które mają głoskę k w środku nazwy. Wymień nazwy tych przedmiotów.

Przedmioty, które mają głoskę k na końcu swojej nazwy, otocz pętelką w niebieski kolorze. Wymień nazwy tych przedmiotów.

3. Kolorowanka

Pokoloruj obrazek wg podanego kodu.

Aby dowiedzieć się, jakim kolorem należy pokolorować dane pole, należy najpierw wykonać obliczenia.

4. Różnice

Znajdź 10 różnic między obrazkami.

Powodzenia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/

specjalni.pl