Cele ogólne:
• doskonalenie orientacji w przestrzeni,
• kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała.
Cele rewalidacyjne:
• doskonalenie percepcji wzrokowej,
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• wydłużanie czasu koncentracji uwagi na działaniu celowym.
Metody pracy:
•eksponujące
•praktycznego działania
•ekspresyjne
•relaksacyjne
Forma pracy
• indywidualna
Środki dydaktyczne:
Szafa, zabawki, koszulki, sznurek albo suszarka na pranie, spinacze, karty pracy
Powitanie-rozmowa o nastroju dziecka. Dziecko określa swoje samopoczucie. Wytworzenie miłej atmosfery, rozładowanie napięcia emocjonalnego.
Zabawa „Rób to co ja”- wskazywanie dziecku części ciała i nazywanie ich, następnie rodzic kieruje prośby typu: podnieś prawą rękę do góry i zrób zwrot w prawo, zrób krok w tył, podskocz na lewej nodze itd.
Zabawa ,,Wieszanie prania” dziecko ma rozwieszony sznurek albo suszarkę na pranie na którym ma powiesić koszulki za pomocą spinaczy do bielizny.
Zabawa ,,Układanie zabawek w szafie” zgodnie z instrukcją rodzica (np. Połóż misia na górze, włóż klocek do czerwonego pudełka itp.) Określanie przez dziecko położenia zabawek w szafie.
Ćwiczenia we wskazywaniu co jest nad, obok, pod, za itp. Rodzic mówi o jakimś przedmiocie, który jest w pokoju, opisuje go. Dziecko odgaduje co to za przedmiot i mówi gdzie on leży np. stoi na stoliku, leży pod biurkiem itp.
Ewelina Narwojsz