Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe.

Cele ogólne:

• doskonalenie orientacji w przestrzeni,

• kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała.

Cele rewalidacyjne:

• doskonalenie percepcji wzrokowej,

• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

• wydłużanie czasu koncentracji uwagi na działaniu celowym.

Metody pracy:

 •eksponujące

•praktycznego działania

•ekspresyjne

•relaksacyjne

Forma pracy

• indywidualna

Środki dydaktyczne:

Szafa, zabawki, koszulki, sznurek albo suszarka na pranie, spinacze, karty pracy

Powitanie-rozmowa o nastroju dziecka. Dziecko określa swoje samopoczucie. Wytworzenie miłej atmosfery, rozładowanie napięcia emocjonalnego.

Zabawa „Rób to co ja”- wskazywanie dziecku części ciała i nazywanie ich, następnie rodzic kieruje prośby typu: podnieś prawą rękę do góry i zrób zwrot w prawo, zrób krok w tył, podskocz na lewej nodze itd.

Zabawa ,,Wieszanie prania” dziecko ma rozwieszony sznurek albo suszarkę na pranie na którym ma powiesić koszulki za pomocą spinaczy do bielizny.

Zabawa ,,Układanie zabawek w szafie” zgodnie z instrukcją rodzica (np. Połóż misia na górze, włóż klocek do czerwonego pudełka itp.) Określanie przez dziecko położenia zabawek w szafie.

Ćwiczenia we wskazywaniu co jest nad, obok, pod, za itp. Rodzic mówi o jakimś przedmiocie, który jest w pokoju, opisuje go. Dziecko odgaduje co to za przedmiot i mówi gdzie on leży np. stoi na stoliku, leży pod biurkiem itp.

Ewelina Narwojsz