Cel główny zajęć:
- Utrwalenie nazw miesięcy
Cel szczegółowy:
- Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
- Dziecko rozwija wrażliwość plastyczną
- Dziecko rozwija umiejętność logicznego myślenia
- Dziecko doskonali mowę i wzbogaca słownik
Metody pracy:
- oglądowa, słowna, praktycznego działania.
Formy pracy:
Indywidualna
Środki dydaktyczne
ilustracje przedstawiające pory roku, ilustracje wiosenne kwiatów i ptaków, treści zagadek i ilustracje do nich.
Przebieg zajęcia
Dziecko wymienia nazwy miesięcy wskazując na ilustracji odpowiednią porę roku
Doskonalenie mowy i bogacenie słownika.
Proszę, aby rodzic zadał dziecku kilka pytań odnośnie tego – po czym poznajemy, że jest już wiosna? Dziecko odpowiada i pokazuje ilustracje wiosennych kwiatów i ptaków.
Ćwiczenia logicznego myślenia rozwiązywanie zagadek
Rodzic czyta zagadkę a dziecko wskazuje rysunek będący
odpowiedzią.
Srebrne futerko mają wiosną i
na każdej wierzbie rosną.
Dziób ma bardzo długi, aby
nim wyciągać z wody żaby,
lecz choć żaby lubi, to żaby
nie chcą lubić go.
Kiedy wcześnie wstaje to
na pewno wiosna nastaje
Nikt pogody nie zna tak,
jak ten czarno- biały ptak.
Nisko lecąc przepowiada,
że już wkrótce będzie padać
Jeszcze śpi wszystko co żyje,
jeszcze nic nie rośnie, a n śmiało śnieg przebije,
powie nam o wiośnie!
Zabawa plastyczna – proszę , aby dziecko pokolorowało rysunek, albo samodzielnie narysowało wiosennego kwiatka.
Ewelina Narwojsz