Zdalne nauczanie – 17.04.20r. piątek

Witajcie starszaki!

Jak wasze dzisiejsze samopoczucie? Gotowi na dzisiejsze zabawy? Zaczynamy?

Zadanie 1.

Na początek zapraszamy was na krótką gimnastykę. Zaproście do wspólnej zabawy rodzeństwo lub mamę czy tatę. Uchylcie lekko okno, tak aby powietrze wpływało do środka pomieszczenia, w którym się znajdujecie… A teraz zapraszamy do wspólnej zabawy!

  • Powitanie paluszkami, stopami. Usiądźcie proszę na przeciwko siebie i przywitajcie się stopami, palcami, dotykając się wzajemnie.
  • Moje -Twoje– siedzicie w parach na przeciwko siebie i wykonujecie kolejno polecenia typu: dotknij swojego nosa, pokaż prawą rękę, poklep kolano partnera, pomachaj lewą stopą itp. ( polecenia może wydawać rodzic, albo róbcie to na zmianę, raz jedna osoba podaje polecenia, raz druga).
  • Koncert – gra na plecach- dziecko leży na podłodze, dywanie, a dorosły wystukuje na jego plecach rytm.
  • Prawidłowe oddychanie w pozycji leżącej– leżycie na podłodze i staracie się koncentrować na prawidłowym oddychaniu.
  • Przeciąganie się– leżycie na podłodze, dywanie i przeciągacie się jak najwyżej (sięgając rękami i nogami do sufitu), jak najszerzej
  • Wiatraczek – stoicie na podłodze, z wyprostowanymi rączkami wyciągniętymi do boku i obracacie się wokół własnej osi
  • Wagoniki -dziecko siada przed dorosłym i wspólnie przesuwacie się do przodu, do tyłu, po całym pokoju
  • Wycieczka– dorosły (albo jedno z dzieci) ciągnie dziecko leżące na kocu po całym pokoju
  • Zabawa- stoicie w parach na przeciwko siebie trzymając się za ręce wykonujecie wspólne oddechy. Później podskakujecie na jednej nodze, na drugiej – wreszcie wspólnie robicie przysiady. Zatrzymujecie się i wsłuchujecie w wasze oddechy, bicie waszych serc…

Zadanie 2.

Po krótkim odpoczynku zapraszamy was do wspólnego muzykowania. Będą nam potrzebne instrumenty niestandardowe (przedmioty codziennego użytku). Dziś wykorzystamy do zabawy kredki, ołówki, mogą to być też łyżki oraz miskę. Spróbujemy grać na naszych instrumentach do melodii piosenki J. Kucharczyk pt. ,, Na wiejskim podwórku”. Zapytacie, w jaki sposób macie grać? Otóż możecie uderzać kredkami, łyżkami o siebie, możecie pocierać jedną kredką (łyżką) o drugą, tak jakbyście skrobali, obierali marchewkę, możecie także uderzać kredką (łyżką) w miskę. Próbujcie, sprawdzajcie, jaki sposób grania najbardziej wam odpowiada…

Link do piosenkihttps://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

Zadanie 3.

Po gimnastyce, muzykowaniu teraz czas na chwilę wytchnienia…

Proponujemy wam teraz zabawę w detektywów.

Mamy dla was kartę pracy, na której są pewne szyfry. Do każdej figury geometrycznej przypisana jest jakaś litera. Spróbujcie odszyfrować, jakie wyrazy powstaną w tabelach. Zwróćcie uwagę nie tylko na kształt, rodzaj figury geometrycznej, ale także na ich wielkość. Mamy nadzieję, że wszystkim uda się rozwiązać tą detektywistyczną zagadkę. Dla ułatwienia zadania możemy podpowiedzieć, że są to nazwy zwierząt.

Zadanie 4.

Na koniec zapraszamy was do ulepienia z plasteliny lub masy solnej zwierzątka z wiejskiego gospodarstwa. Sami wybierzcie, jakie zwierzątko stworzycie…może to będzie kura, krowa, kotek lub świnka? A może ulepicie kilka zwierzątek i stworzycie własne wiejskie gospodarstwo?

Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki pszennej, 1 szklanka soli, pół szklanki wody- wszystko wymieszać, tak aby się nie kleiło do rąk.

Kart pracy dla chętnych.

Dla tych, którzy mają jeszcze siłę i ochotę zamieszczamy karty pracy z naszych książek ,, Kolorowy start z plusem 3″ str. 86 i 89

oraz

Na tym kończymy dzisiejszą zabawę!

Życzymy wam Mróweczki oraz Waszym rodzicom dużo zdrówka i miłego weekendu!!!

Pani Ewelina i Pani Basia

Źródło: www. mac.pl, www. google.pl , www.youtube.com