Dzisiaj pobawimy się z żółtym kurczaczkiem oraz spróbujemy wspólnie wykonać tęczowe jajko. Brzmi wspaniale.
Powodzenia
Zadania 1
„Żółty kurczaczek” – osłuchanie z piosenką – dzieci aktywnie słuchają piosenki. Za każdym razem, gdy usłyszą nazwę koloru, mają klasnąć
w dłonie. Po wysłuchaniu, rodzic rozmawia
z dziećmi na temat treści piosenki.
Żółty kurczaczek
Ze skorupki wyskakuję,
Mama kurka mnie pilnuje,
A ja biegam tu i tam,
Skrzydełkami macham Wam.
Żółta główka, żółty dzióbek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.
Żółta główka, żółty dzióbek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.
Jak słoneczko wszystkich cieszę,
Taki ze mnie żółty śmieszek.
Każdy bardzo lubi mnie
I się ze mną bawić chce.
Żółta główka, żółty dzióbek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.
Żółta główka, żółty dzióbek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.
Zadania 2
„Krąży pisanka” – zabawa ruchowa – dzieci wraz z rodzicami oraz rodzeństwem siadają
w kręgu i podają sobie z rąk do rąk pisankę w rytmie piosenki „Żółty kurczaczek”. Na przerwę w muzyce, osoba, która ma w tym momencie pisankę w ręku wykonuje wymyślone przez siebie ćwiczenie, np. przysiady, podskoki, pajacyki, skłony, skrętoskłony, okrąża koło na czworaka, biegiem, na palcach, cwałem bocznym. Po jego wykonaniu, rodzic włącza muzykę, a dziecko przekazuje pisankę dalej. Zabawę powtarzamy ok. 8 razy, zatrzymując piosenkę w różnych odstępach czasu.
Zadanie 3
TĘCZOWE JAJO – do koszyczka
Czego potrzeba?
- jajko na twardo
- barwniki spożywcze
- wata/waciki
- gumowe rękawiczki
Ubieramy rękawiczki. Rozpuszczanymi barwnikami nasączamy watę następnie zawijamy
w nią jajko. Zostawiamy na kilka minut i gotowe! Dużo lepszy efekt osiągamy na jajku z białą skorupką.
Pozdrawiamy