Witamy wszystkie “Myszki” w kolejnym tygodniu 🙂
Jak Wam minął weekend? Odpoczęliście?
Jeśli tak, to świetnie 🙂
Kochani, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach gospodarskich 🙂
1. Zwierzęta na wsi.
Jakie zwierzęta można spotkać na wsi? Wymieńcie ich nazwy swoim rodzicom.
Zapraszamy Was do obejrzenia filmu. Oglądajcie uważnie, gdyż pod koniec filmu pojawią się zagadki 😉
2. Rodziny zwierzęce.
Jak nazywają się członkowie bydlęcej rodziny? Podajcie nazwę mamy, taty i dziecka. (krowa, byk, cielątko)
Jak nazywają się członkowie świńskiej rodziny? (locha, knur, prosiątko)
Jak nazywają się członkowie kurzej rodziny? (kura, kogut, kurczątko)
Jak nazywają się członkowie kaczej rodziny? (kaczka, kaczor, kaczątko)
Jak nazywają się członkowie gęsiej rodziny? (gęś, gąsior, gąsiątko)
Jak nazywają się członkowie indyczej rodziny? (indyczka, indor, indyczątko)
Jak nazywają się członkowie koziej rodziny? (koza, kozioł, koźlątko)
Jak nazywają się członkowie owczej rodziny? (owca, baran, jagniątko)
Jak nazywają się członkowie końskiej rodziny? (klacz, ogier, źrebiątko)
Jak nazywają się członkowie pszczelej rodziny? (królowa, trutnie, robotnice)
3. Domy zwierząt.
Jak nazywa się dom bydła? (obora)
Jak nazywa się dom trzody chlewnej (świnek)? (chlew)
Jak nazywa się dom owiec? (owczarnia)
Jak nazywa się dom ptactwa drobiowego? (kurnik)
Jak nazywa się dom kóz? (koziarnia)
Jak nazywa się dom koni? (stajnia)
Jak nazywa się dom pszczół? (ul)
4. Odgłosy zwierząt.
Obejrzyjcie poniższy filmik.
Co robi:
– krowa? – muczy: muuu, muuu, muuu,
– świnka? – kwiczy: kwi kwi kwi,
– kura? – gdacze: ko ko ko,
– kogut? – pieje: kukuryku,
– kaczka? – kwacze: kwa kwa kwa,
– gęś? – gęga: gę gę gę,
– indyk? – gulgocze: gul gul gul,
– koza? – meczy: meee, meee, meee,
– owca? – beczy: bee, bee, bee,
– koń? – rży: ihaha, ihaha, ihaha.
5. Zabawy ruchowe ortofoniczne.
Zabawa polega na naśladowaniu ruchów wymienionych przez rodziców zwierząt, naśladując jednocześnie odgłosy wydawane przez te zwierzęta 😉
6. Praca z książką “Kolorowy start”, str. 68-69.
Prosimy Rodziców, aby przeczytali dzieciom wiersz znajdujący się pod obrazkiem.
T. M. Massalska „W gospodarstwie”
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Rozmowa na temat treści wiersza:
– Co w wierszu robi kogut?
– Co robi kura?
– Co robi kaczka?
– Co robi krowa?
– Co robi koń?
– Co robi świnka?
– Co robi kot?
– Co robi pies?
PROSIMY ZWRÓCIĆ UWAGĘ, ABY DZIECI WYPOWIADAŁY SIĘ ZDANIAMI, NIE POJEDYNCZYMI SŁOWAMI.
Co przedstawia obrazek?
Jakie zwierzęta gospodarskie są na obrazku?
7. Praca w kartach pracy, cz.3, str.73.
Jakie zwierzęta gospodarskie widzicie na obrazkach?
Połączcie liniami obrazki z góry strony z obrazkami z dołu strony, których nazwy się rymują.
8. Dzień Czekolady
Gorzka, mleczna, deserowa, biała, nadziewana, z orzechami, migdałami, rodzynkami, bakaliami, na gorąco… Czy wiecie co to takiego?
Zgadza się, to czekolada 🙂
Dziś obchodzimy słodki dzień, a mianowicie Dzień Czekolady 🙂
Kto nie lubi czekolady 😉 Czekolada jest nie tylko pyszna, ale i zdrowa. Zmniejsza zmęczenie, poprawia nastrój, dodaje energii, łagodzi stres, przyspiesza metabolizm, wspomaga układ odpornościowy, pobudza pracę nerek, poprawia krążenie, opóźnia procesy starzenia, chroni przed nowotworami i wspomaga pracę mózgu 🙂
Warto pamiętać, że nie każda czekolada jest dla nas tak zdrowa. Im więcej kakao w czekoladzie, tym lepsza dla naszego organizmu, a im więcej cukru i innych dodatków, tym bardziej sprzyja otyłości i cukrzycy 🙁
Zapraszamy na zabawy taneczne przy piosence o czekoladzie 🙂
Jaką czekoladę Wy lubicie?
Zachęcamy Was dzisiaj do spożycia deseru z dodatkiem czekolady 🙂
Miłego, czekoladowego dnia 🙂
p. Renatka i p. Ewelinka
Źródło:
youtube.com
W. Żaba-Żabińska, “Kolorowy start. Książka”, wyd. MAC Edukacja
W. Żaba-Żabińska, “Kolorowy start. Karty pracy”, cz.3, wyd. MAC Edukacja
ekokalendarz.pl