Zdalne nauczanie 29.04.2020r

Witajcie Jeżyki

Każdy z Was na pewno zastanawiał się kiedyś co znajduje się po drugiej stronie tęczy.
Ja również wielokrotnie zadawałam to pytanie swojej mamie kiedy byłam dzieckiem.

Od dzisiaj nie będzie to już zagadka , ponieważ spróbujemy się przenieść na drugą stronę tęczy.

Zabawa 1

Rodzicu przeczytaj treść i baw się razem ze swoim dzieckiem.

 „Przechodzenie przez bramę po drugiej stronie tęczy”.

Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy (naśladujemy zakładanie okularów).Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy musi przejść przez bramę, wymyślonymi przez siebie ruchami (spróbujcie wspólnie wymyśleć np. skoki, bieg, przysiady).Popatrzcie jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle(rozglądamy się) Motylek delikatnie usiadł na naszym ramieniu, powoli zdmuchnijmy go (dmuchamy ).Teraz sami zamieniamy się w motylki i latamy z kwiatka na kwiatek, podziwiamy piękno przyrody. Jakim zwierzątkiem możemy się jeszcze stać? (naśladowanie ruchów, wykonywanych przez wymyślone zwierzęta). Wędrówka po wymarzonym świecie kończy się. Musimy przekroczyć bramę, wymyślonymi przez siebie ruchami  i wracamy do naszego świata.

Zabawa 2

Poproś naszego małego Jeżyka aby wyszukał  3 przedmiotów z koloru tęczy.

„W krainie kolorów” – rozwiązywanie zagadek o kolorach.

  • w jakim kolorze mają butki krasnoludki (czerwony)
  • powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem (żółty)
  • w tym kolorze jest niebo i morze (niebieski)
  • tego koloru szukaj na łące, jest nim trawa i żabki skaczące (zielony)
  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza (pomarańczowy)
  • jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki (fioletowy)

Zabawa badawcza

Tworzenie tęczy w warunkach sztucznych: za pomocą naczynia z wodą, latarki i lusterka bądź płyty CD dziecko ogląda zjawisko powstawania tęczy na suficie, ścianie lub kartce.

Aby powstała tęcza, zanurzamy lusterko w wodzie i szukamy odpowiedniego kąta padania światła na lusterko. Powierzchnia wody przed lusterkiem działa jak pryzmat, uginając promienie światła. Lusterko odbija tęczę na suficie. Po pojawieniu się tęczy dziecko nazywa zaobserwowane kolory. Następnie próbuje samodzielnie odnaleźć kąt padania światła, by można było ponownie zaobserwować zjawisko rozszczepienia kolorów.

Zabawa 4

Na koniec posłuchaj utworu „Kolorowe kredki”. Załącznik i tekst piosenki poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=pFnWtwunQLU

Treść piosenki „Kolorowe kredki”
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
namalują wszystko to co chcę.

Namalują domek. I na płocie kota.
I wesołe słonko na pochmurne dni.
A gdy lecieć w kosmos przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę namalują mi.

A o co ty poprosisz swoje kredki aby coś namalowały?

Źródło: yutube – piosenka „Kolorowe kredki”

Pozdrawiamy

Małgorzata Waszczuk

Agnieszka Tadajewska