Dzień dobry Kochani!
Za oknem piękne słonko, dlatego zostajemy w tematyce wiosennej i przesyłamy Wam kolejną porcję wiosennych zadań i form aktywności. Powodzenia!
ZADANIE 1
Na początek mam dla Was zagadkę:
Sadzi, pieli i podlewa
Potem patrzy, jak dojrzewa.
Czy już wiecie kto to taki? Tak! To ogrodnik. Wiecie czym zajmuje się ogrodnik i gdzie można go spotkać? Porozmawiajcie o tym z rodzicami i przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom.
ZADANIE 2
„Narzędzia ogrodnicze”
Oglądnijcie fotografie przedstawiające narzędzia ogrodnicze i spróbujcie je nazwać. Teraz podzielcie nazwy na sylaby i policzcie ile jest ich w każdym wyrazie.
Czy w ogrodzie można tylko pracować? Jeśli uważacie, że nie, to co jeszcze można tam robić? Podajcie swoje propozycje.
ZADANIE 3
„Wiosną w ogrodzie”
(J. Siuda – Lendzion)
Dzieci, stańcie naprzeciwko swoich Rodziców i posłuchajcie krótkiej rymowanki, którą Wam przeczytają. Obserwujcie uważnie ich ruchy i naśladujcie je. Was drodzy Rodzice proszę, żebyście podczas czytania ilustrowali treść gestami, zgodnie z poniższą instrukcją.
Nasiona w glebę wrzucamy,
Dzieci kucają i naśladują wrzucanie nasion do ziemi
potem je podlewamy.
pokazują gest podlewania konewką
Słonko mocniej przygrzeje,
unoszą nad głowy wyprostowane ręce i naprzemiennie
otwierają i zaciskają palce w obu dłoniach
wiaterek powieje,
kołyszą się na boki z uniesionymi rękami
nasiona nam wykiełkują
kucają, kładąc ręce na głowę, a następnie powoli wstają,
stają na palcach i wyciągają ręce jak najwyżej
nasze oczy rozradują.
Śmieją się głośno
A gdy wszystko urośnie,
Dłońmi kreślą w powietrzu kształt koła
podziękujemy wiośnie.
robią ukłon i rozkładają ręce na boki
ZADANIE 4
„Woda do podlania grządek” czyli porównywanie ilości cieczy, dolewanie i odlewanie wody.
Przygotujcie małą konewkę z wodą oraz 3 jednakowe, przezroczyste kubeczki.
Gotowi? To do dzieła!
Najpierw przelejcie wodę z konewki do kubeczków, tak by w każdym było jej tyle samo.
Świetnie! Teraz wlejcie wodę z powrotem do konewki i powtórnie ją rozlejcie. Tym razem w pierwszym kubeczku ma być najmniej wody, a w każdym kolejnym – więcej.
Gdy uda Wam się to zrobić wlejcie wodę do konewki i rozlejcie ponownie. Przy tej próbie ma być tyle samo wody w dwóch kubeczkach, a w trzecim jej ilość ma być inna (może być mniej lub więcej niż w dwóch pierwszych).
Przy tym ćwiczeniu musicie się skoncentrować i wykazać dużą cierpliwością. Postarajcie się, aby żadna kropelka nie znalazła się poza naczyniem.
Dzisiaj to już wszystko. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście. Zapraszamy jutro 🙂
Ściskamy mocno!
Anna Burbulak i Aneta Lepioszka
Źródło:
www.blizejprzedszkola.pl
www.przedszkolankowo.pl