Zdalne nauczanie – czwartek 16.04.2020 r.

Witajcie kochane Motylki w czwartkowy dzień! Dzisiaj drodzy rodzice zajmiemy się rozwijaniem logicznego myślenia. Zaczynamy!

  1. Na początek powitamy się krótką rymowanką ,,Witamy swoje palce” 

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

2.Zabawa matematyczno językowa „Układamy wyrazy”. W podanym niżej pliku umieściłyśmy szyfr – figury i odpowiadające im litery. Motylki nazwijcie podane figury geometryczne oraz odczytajcie przypisane im litery.

Następnie prosimy odtworzyć kolejny plik. Zadaniem dziecka jest odszyfrowanie ukrytych wyrazów, zapisują w tabelkach pod figurami litery oraz odczytują powstałe wyrazy.

3.Prosimy utrwalcie motylki poznaną piosenkę pt. „ Gdacze kura ko, ko, ko”.

4.Zabawa matematyczna pt. „ Na wiejskim podwórku” . Rodzice prosimy przygotujcie liczmany w formie nakrętek. Dziecko ma za zadanie ułożyć liczmany  zgodnie z treścią zadania oraz przeliczyć dane obiekty. Możemy poszerzyć zadanie o ułożenie zapisu działania matematycznego np. 4 + 5 =9

  • W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?
  • Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?
  • Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?
  • W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków siana stało w stajni?
  • W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
  • Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

5.Zabawa dydaktyczna pt. „Rodzinki zwierząt”.  W tej zabawie rozwiniemy umiejętność grupowania obiektów. Z rozsypanki zwierzęcej, dzieci wybierają te zwierzęta, które tworzą rodziny. Nazywają rodziny zwierząt, młode tych zwierząt i w miarę możliwości, podają dokładne nazwy „rodziców”. Następnie, za pomocą cyfry określają liczbę członków poszczególnych rodzin.

6.Mamo, Tato poćwiczmy razem! Proponujemy następujący zestaw ćwiczeń  gimnastycznych 🙂

  1. „Poranek na wsi” –  dziecko leży na brzuchu z rękami pod głową, na znak rodzica rozprostowuje ręce i unosi je wraz z nogami nad podłogę.
  2. „Koty się budzą” – dziecko jest w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło rodzica koci grzbiet, dziecko wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.
  3. „Sadzimy w polu” – dziecko stoi w rozkroku. Następnie wykonuje skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost.
  4. „Króliki skaczą” – dziecko przeskakuje nad gazetą/pudełkiem z prawej strony na lewą i z powrotem.
  5. „Zwierzęta piją wodę” – dziecko w siadzie skrzyżnym wykonuje skłon w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka tak, aby dotknąć czołem podłogi.
  6. „Koniki biegają” – dziecko biega po obwodzie dywanu uderzając piętami o pośladki.

Poniżej umieszczamy karty pracy 🙂

Ściskamy i bardzo za Wami tęsknimy! Wasze Panie 🙂

Źródła:

Boberkowyworld.pl,  przedszkouczek.pl