Zdalne nauczanie – piątek 17.04.2020 r.

Dzień dobry dzieciaczki 🙂 Motylki wyspaliście się? Mamy nadzieję, że jesteście gotowi na kolejne nasze propozycje zabaw 🙂

  1. Na miły początek dnia trochę się poruszajmy 🙂

2. Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz L. Łącza pt. „Wesołe podwórko”. Motylki uważnie posłuchajcie 🙂

Skąd wiedziała mała gąska,

Że potrafi pływać?

A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?

To gęś mama do jeziora

Drogę pokazała,

A klacz gniada źrebaczkowi

Wszystko powiedziała.

Bez mamusi smutno, nudno,

Przestraszył się kotek,

Zgubił mamę, teraz szuka,

Aż wskoczył na płotek.

I cielaczek się rozgląda,

Bo nie widzi mamy,

Krówka ryczy, biega wkoło,

Od domu do bramy.

Bo najlepiej jest przy mamie –

Bezpiecznie, wesoło,

Świnka leży, a tuż obok

Sześć prosiąt wkoło.

Pieje kogut, gdacze kura,

Kurczak popiskuje,

Zgadnij teraz, kto swych małych

Szczeniaczków pilnuje?

Propozycje pytań do wiersza:

  • O czym był wiersz?
  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Jak nazywają się młode; kury, kota, psa, świni, krowy, konia?

3. Ćwiczenie słuchowe pt. „ Na wiejskim podwórku” – rodzicu włącz dziecku odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakie zwierzęcia jest to odgłos.

4. Zabawa dydaktyczna pt. „Przysłowia”. Rodzicu zapoznaj dziecko z podanymi przysłowiami, które dotyczą zwierząt hodowlanych na wsi. Spróbujcie wyjaśnić znaczenia tych przysłów. Prosimy, aby dzieci policzyły ile jest wyrazów w każdym zdaniu. Dla ułatwienia dziecko może pociąć kawałki kartki na tyle pasków ile usłyszało słów w wyrazie.

1) Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

2)  Nie kupuj kota w worku.

3) Przyczepić się jak rzep do psiego ogona.

4) Pasuje jak wół do karety.

5) Zapomniał wół, jak cielęciem był.

5.  Zabawa ruchowa „ Tyle kroków ile głosek” – dziecko stoi na końcu dywanu a rodzic po drugiej stronie. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzielą je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie. Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt.

6. Zaśpiewajcie poznaną już piosenkę pt. „Gdacze kura ko, ko, ko” i poruszajcie sie w rytm muzyki 🙂

7. Zabawa dydaktyczna „Co nam dają zwierzęta na wsi?” – Najpierw pokazujemy plansze ostatnią i rozmawiamy na dany temat z dzieckiem. Następnie dziecko losuje poszczególne produkty takie jak: mleko, jajka, wełna, piórko. Rozpoznaje je, nazywa i odpowiada na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.

8.Proponujemy poniższe karty pracy. Pierwsza karta pracy polega na połączeniu zwierząt do odpowiednich produktów. Druga karta pracy polega na narysowaniu drogi krówki uwzględniając dany kod. Ostatnia proponowana przez nas karta pracy dotyczy określenia sylab w danym słowie.

To już koniec na dzisiaj 🙂 Życzymy Wam kochani miłego weekndu! Pani Monika i Pani Julka 🙂

Źródła:

Przedszkouczek.pl, przewodnik „Kolorowy start”, przedszkola.edu.pl