Zdalne nauczanie – środa 08.04.2020 r.

Zapraszamy na kolejny dzień zdalnej nauki naszych milusińskich! Na początek wysyłamy wesołą piosenkę o Wielkanocy do zapoznania się z nią 🙂

  1. Motylki uważnie posłuchajcie piosenki pt. „Znaki Wielkanocy”, która puszczą Wam rodzice.
  1. Zwrotka

Te mazurki ozdobione migdałami,

Te koszyki wypełnione pisankami,

Te baranki ulepione z marcepanu,

Bazie kotki od staruszki ze straganu,

Ref:

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy,

Kiedy życie się odradza,

Do swej mocy!

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny,

Świat staje się znów zielony i radosny.

2 Zwrotka

Te palemki od bibuły kolorowe,

Baby z lukrem, wyrośnięte bo drożdżowe,

No a potem jeszcze lany poniedziałek,

Śmingus – dyngus pełen mokrych niespodzianek.

Ref: x2

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy …

Teraz drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki. Proponujemy następujące pytania:

–  O czym była piosenka?

– Wymień jakie wystąpiły zwyczaje wielkanocne w piosence.

– Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?

– Ile zwrotek ma piosenka?

– Czym ma refren?

3. Zabawa dydaktyczna „Symbole wielkanocne”. W tej zabawie niech dziecko wyodrębni w każdym wyrazie głoski oraz policzy ile ich jest. Niech dziecko wskaże jaka jest pierwsza głoska a jaka ostatnia. Poniżej umieszczamy plansze pomocne w tej zabawie.

4.  Polecamy poniższą prezentację do zapoznania dzieci co zawiera koszyczek wielkanocny 🙂 Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziecmi na ten temat.

5. Zabawa dydaktyczna „Koszyczek wielkanocny”. A teraz utrwalimy zdobyte wiadomości. Motylki podzielcie te wyrazy na sylaby. Można też podporządkować wyrazy do ilustracji. Poniżej dołączamy plansze z sylabami oraz ilustracjami.

Porozmawiaj drogi rodzicu z dzieckiem o symbolice danych produktów m.in.  baranek jest symbolem Chrystusa, chleb/ kiełbasa służy pomyślność przez cały rok, sól – chroni od zepsucia itp.

6. Motylki zaproście Waszych rodziców do wspólnych ćwiczeń ruchowych 🙂

7. Na koniec proponujemy prace plastyczną pt. „Kurczaczek wielkanocny” Poniżej zamieszczamy proponowaną pracę, aczkolwiek Motylki liczymy na Waszą kreatywność!

Potrzebujemy:

– wyciętą kartkę w kształcie koła,

– żółtą bibułę/ kartkę,

– czerwoną i czarną kartkę,

– klej,

– nożyczki

Najpierw wycinamy koło oraz rwiemy bibułę na drobne kawałki i ją przyklejamy na nasze wycięte wcześniej koło. Wycinamy czerwone paski i składamy w harmonijkę i przyklejamy. Następnie wycinamy skrzydełka oraz oczy i przyklejamy.

7. Dodatkowo proponujemy karty pracy dla osób chętnych 🙂

Mamy nadzieję, że podobały Wam się proponowane zabawy 🙂 Pamiętajcie kochani dbajcie o siebie! Ściskamy mocno Pani Julka i Pani Monika 🙂

Źródła:

Youtube.com, przedszkolankowo,