Witamy w kolejnym dniu zdalnego nauczania ! Motylki zjedliście śniadanko? Jesteście gotowi już do wspólnej zabawy? To zaczynamy! 🙂
- Wprowadzenie dzieci w temat poprzez zagadkę co to za miejsce?
Różne zwierzęta tam bywają
pewnie wszystkie się znają,
chodzą, brykają i skaczą,
muczą, gęgają i gdaczą.
Każde z nich domek swój ma
pan gospodarz o nich dba.
2. Zabawa dydaktyczna „Wiejskie zwierzęta” – zapoznanie dzieci ze zwierzętami wiejskimi, oglądanie obrazków. Dzieci nazywają przedstawione zwierzęta na obrazkach, dzielą ich nazwy na sylaby.
3. Rodzicu zapoznaj dziecko z nową piosenką pt. „Gdacze kura ko, ko, ko”. Link z piosenką umieszczamy niżej oraz tekst piosenki. Nauka I zwrotki i refrenu piosenki fragmentami metodą słuchu. Dziecko za pomocą ruchów niech ilustruje zawarty tekst utworu. Na koniec proponujemy porozmawiać z dzieckiem na temat piosenki.
1.Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze, (machamy skrzydełkami)
Ciągle gdacze, (pokazujemy rękami jak robi bocian)
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze, (skaczemy do góry)
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje, (zakrywamy uszy)
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje, (machamy paluszkiem w formie zakazu)
Nie przejmuje. (wzruszamy ramionami)
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko, (machamy skrzydełkami w prawo)
W nocy ko, ko, ko, ko, (machamy skrzydełkami w lewą stronę)
Przez dzień cały ko, ko, ko, (machamy rękami)
Ciągle ko, ko, ko, ko, (ręce przy ustach udajemy że mówimy do kogoś po prawej stronie)
Tylko ko, ko, ko, ko, ( tak samo tylko robimy z lewej strony)
Na okrągło ko, ko, ko! (obrót machając skrzydełkami)
2.Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko, (…)
Proponowane pytania:
– Jak zbudowana jest piosenka?
– Ile jest zwrotek w piosence?
– O czym była piosenka?
– Co robiła kura na wiejskim podwórku?
– Czym denerwowała kura inne zwierzęta na podwórku?
– Jak reagowały zwierzęta na zachowanie kury?
4. Zabawa dydaktyczna „Kto gdzie mieszka?”. Do tej zabawy potrzebujemy ilustracje zwierząt oraz ich domów (umieszczamy poniżej do pobrania). Zadaniem dziecka jest dopasowanie zwierząt do odpowiednich ich domów oraz nazwanie ich.
5. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej na temat zwierząt na wsi. Proponujemy wykonanie krowy bądź kury 🙂 Oczywiście liczymy na Waszą kreatywność i zachęcamy do fotorelacji 🙂
Potrzebujemy: białą/żółtą/czerowoną/czarną kartkę, klej, nożyczki, bubułę zieloną.
Motylki poproście rodziców, aby Wam pomogli zrobić taki stożek jak na zdjęciu. Następnie wytnijcie uszy, oczy, buźke naszej krówce i przyklejcie. Możecie plamki czarne wykonać farbką 🙂 Następnie przyklejcie trochę trawki, aby nasza krówka nie była głodna 🙂
Zamiast krówki możecie wykonać kurkę. Może macie swój własny pomysł na wykonanie wiejskiego zwierzątka? Jesli tak to czekamy na Wasze fotorelacje 🙂
6. Umieszczamy karty pracy w celu utrwalenia wiadomości 🙂
Motylki pozdrawiamy i ściskamy was! Oczywiście czekamy na wasze fotorelacje! Wasze Panie 🙂
Źródła:
Przedszkolankowo.pl, youtube.com,