Zdalne nauczanie – wtorek 14.04.2020 r.

Kochane Motylki ! Witamy serdecznie po świętach. Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i spędziliście te święta w ciepłej atmosferze rodzinnej 🙂 Dzisiaj poznamy kolejną nową literkę. A więc zaczynamy ! 🙂

  1. Drogi rodzicu zapoznaj dziecko z literką f – małą, wielką, drukowaną i pisaną.

2. Analiza i synteza słuchowa słowa farby

  • Dzielenie słowa farby na sylaby, na głoski
  • Spytaj się dziecka co słyszy na początku słowa farby?
  • Prosimy podajcie słowa rozpoczynające się na głoskę f ( np. foka, flaga itp.), mające ją w środku ( np. agrafka, delfin, perfumy) oraz na końcu (np. elf, kilof itp.)
  •  Z ilu głosek składa się słowo farby?

3. Budowanie schematu słowa farby. Wytnijcie razem z dziećmi zwykłe kwadraty z białej kartki, czerwonej i niebieskiej. Ułóżcie tyle kwadratów ile słyszymy głosek w słowie farby. Następnie pod spodem niech dziecko wskaże spółgłoski i samogłoski w słowie farby za pomocą czerwonych (samogłoski) i niebieskich (spółgłoski) kartoników.

4. Określenie rodzaju głoski.

  • Prosimy aby dzieci wypowiedziały głoskę f długo: fffyyyy….
  • A teraz niech dzieci wypowiedzą głoskę f krótko: f, f, f, f, f,…
  • Co możemy powiedzieć o tej głosce? ( jest to spółgłoska)
  • Podajcie imiona rozpoczynające się na głoskę f ( np. Franek, Filip, Felicja itp. )

5. Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.

  • Dzielenie imienia na sylaby, głoski
  • Prosimy zbudujcie schemat imienia Franek – wytnijcie białe kartki w kształcie kwadratów. Niech dziecko ułoży tyle kwadratów ile słyszy głosek w imieniu Franek. Następnie niech wskaże za pomocą niebieskich i czerwonych kartoników spółgłoski i samogłoski jak wcześniej.

6. Następnie pod modelami słów farby, Franek umieszczamy poznane już litery: f, F, a, r, n, b, e, y, k. Możemy te litery ułożyć z nasion/guzików itp.

7. Kreślenie nowo poznanej litery f.F w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzica.

8. Pisanie litery f,F na tacach z kaszą manną. Prosimy zwracać uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery f, F (wskazany jest on na planszy).

9.A teraz zapraszamy na wspólną gimnastykę!

11. Poniżej umieszczamy karty pracy 🙂

  • Dodatkowo dla chętnych proponujemy zabawę badawczą pt. „Kolory”.

Rodzicu  przygotuj farby/ barwniki /bibuła: żółtą, czerwoną, niebieską, waciki, pędzelek/pipeta, wodę, pojemnik.

Na kartce układamy kilka wacików obok siebie. Wlewamy wodę do jakiegoś pojemniczka i barwimy ją farbą bądź bibułą lub barwnikiem na trzy podstawowe kolory: czerwony, żółty i niebieski. Dziecko nabiera pipetą lub pędzelkiem zabarwioną wodę i nanosi ją na waciki (żółta + niebieska, niebieska + czerwona, czerwona + żółta). Obserwujemy jak łączą się kolory i jakie barwy powstają po zmieszaniu się kolorów podstawowych.

Życzymy miłego popołudnia 🙂 Pani Julka I Pani Monika 🙂