Drodzy rodzice, kochane dzieciaki!
Mamy nadzieję, że miło spędziliście (mimo społecznej izolacji) weekend i jesteście pełni energii do dalszej naszej wspólnej zabawy.
Zatem zapraszamy!
Tematyka tygodnia: Nadeszła wiosna.
W sobotę 21.03.20r. obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny, a także Dzień kolorowej skarpetki, w którym solidaryzowaliśmy się z osobami z zespołem Downa. W nawiązaniu do tych dni proponujemy dwie zabawy – ,, Oznaki wiosny” oraz ,, Skarpetkowa zabawa”’.
W pierwszej kolejności prosimy o zapoznanie dzieci w wierszem.
„WIOSENNY SPACEREK” Renata Cinal
Wiosenne słońce wesoło świeci
i na wycieczkę zaprasza dzieci .
Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną
przebiśnieg podniósł głowę skuloną.
Listki i trawki na słonku się grzeją,
żółte kaczeńce do słońca się śmieją.
Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają
i wszyscy wiosny już wyglądają.
Ogrodnik porządki robi w ogrodzie,
nowe nasionka wysiewa co dzień.
Na deszczyk będą sobie czekały
i zazieleni się ogród cały.
Kiedy jaskółki zza morza wracają,
kiedy bociany nad gniazdem kołują.
Kiedy w ogrodzie barw tęcza zabłyśnie,
to przyjdzie wiosna już oczywiście.
Zabawa ” Oznaki wiosny” – do tej zabawy potrzebujemy piłki lub papierowej kulki. Zabawa polega na tym, że rzucamy do dziecka piłkę i wypowiadamy słowa, które kojarzą nam się z wiosną. Następnie dziecko odrzuca piłkę do nas i podaję swoje skojarzenia z wiosną. Starajmy się, aby słowa się nie powtarzały. Można także w czasie zabawy, nazwy kojarzące się z wiosną, głoskować, np. s- ł- o- ń- c-e, liczyć ile słyszymy w danym słowie głosek.
,, Skarpetkowa zabawa” – Pozwólcie swoim dzieciom powyciągać z szuflad Wasze skarpety, a także skarpety Waszej pociechy ( oczywiście w rozsądnej ilości 🙂 ). Następnie poproście dziecko, aby posegregowało,osobno ułożyło skarpety wasze i swoje. Poproście, aby policzyło ile jest par waszych skarpet, a ile dzieci. Spytajcie kogo skarpet jest więcej, a kogo mniej i o ile. Taką samą zabawę możecie wykorzystać podczas zdejmowania prania z suszarki.
Zapoznanie z literą ł, Ł.
Zapoznajcie proszę dzieci z planszą znajdującą się poniżej:
Przedstawiona plansza prezentuje literę ł- małą drukowaną i wielką drukowaną, a także literę ł -małą pisaną i wielką pisaną oraz kierunek jej pisania. Podajcie proszę dzieciom kilka przykładów słów rozpoczynających się na daną głoskę, np. łopata, łódź, łokieć, łobuziak, łabędź itp. ( Uwaga! głoski – mówimy i słyszymy, litery- widzimy i piszemy). Poproście dzieci, aby podały nazwy roślin, zwierząt, przedmiotów zaczynających się na głoskę ł- mogą to być również imiona. Możecie także pobawić się w dzielenie nazw na sylaby ( np. ło-pa-ta z wyklaskiwaniem) oraz w wybrzmiewanie głosek (ł-o- p-a-t-a). Możecie także poprosić, aby dzieci podały Wam przykłady nazw kończących się głoską ł ( np. kocioł, dzięcioł, osioł itp) .
P. S. Jeśli wydaje Wam się to skomplikowane, nie martwicie się Wasze kochane dzieciaki doskonale znają te zabawy i wiedzą o co chodzi : )
Poniżej prezentujemy dla chętnych kolorowankę z literą ł oraz kartę pracy do nauki pisania litery ł:
litera ł kolorowanka Nauka pisania litery ł
Zabawa ,, Układanka literowa” – do tej zabawy potrzebna będzie włóczka, tasiemka albo sznurek. Poproście dzieci, aby pocięły kolorową włóczkę tasiemkę na mniejsze kawałki. Następnie zaproponujcie dziecku, aby ułożyło z włóczki podaną przez Was literę. Potem możecie zamienić się rolami- niech dziecko wydaje polecenia, a Wy rodzice układajcie.
Na koniec proponujemy dzieciom piosenkę ,, Alfabet po polsku” z muzyką relaksacyjna, która sprzyja nauce i utrwalaniu kolejnych liter. ( Pamiętamy jednocześnie, że spółgłoski wypowiadamy krótko – nie mówimy beeee, byyyy, eł, łyyyyy- tylko krótko b, ł).
https://www.youtube.com/watch?v=BsLJmiOA75M
Źródło: www.miastodzieci.pl www. eduzabawy.pl www. Mama-Bloguje.com
Pozdrawiamy i dziękujemy !!!
Ewelina L-K. , Barbara D.
Ps. Tęsknimy…