Dzień dobry Rodzice i Kochane „Myszki”. Dzisiaj już środa za oknem słońce, ale bardzo zimno. Proponujemy wam wasze ulubione zabawy. Na początek opowieść ruchowa i ćwiczenia gimnastyczne.
Zabawa kształtująca aktywność twórczą.
Opowieść ruchowa pt. „ Ptaki w lesie”. Zabawa z rodzicem.
W pewnym lesie w szumiących dębach (dziecko
naśladuje szum drzew i poruszanie ramionami)
Mieszkały różne ptaki (dziecko naśladuje odgłosy ptaków)
Były tam: kukułki
Dzięcioły
Wróble
Wrony
Kruki
Dudki
Sowy
Najczęściej siedziały na gałęzi (naśladowanie siedzących ptaszków)
Ale również w dziupli (tworzenie dziupli z rąk)
Lub latały od drzewa do drzewa ( naśladowanie lotu ptaszków)
Czasem ptaszki nudziły się ( dziecko ziewa i przeciąga się)
Wtedy czyściły piórka (czyszczenie rączek i nóżek)
Drapały pazurkami korę (drapanie paluszkami o podłogę)
Stukały dzióbkami o drzewa ( stukanie paluszkami o podłogę)
Lub zaczynały wspólne śpiewy ( odgłosy ptaszków)
Kiedyś do lasu w szumiące dęby zabłąkała się kurka złotopiórka ( udawanie
zabłąkanej kurki)
Ptaszki postanowiły jej pomóc (okrzyk : hurra!!!)
I złapały ją za skrzydełka ( dziecko powolutku ślizga się po podłodze)
I przeniosły przez rzeczkę wijącą wstążeczkę ( dziecko chodzi powolutku)
Przez kłujące krzaki ( dziecko powolutku biega na paluszkach i udaje że coś je
kłuje)
Do białego kurnika ( dziecko macha rączkami jak skrzydełkami)
Kurka im podziękowała więc całuski im przesłała ( ślą całuski)
Ptaszki do lasu wróciły i swoje śpiewy zawodziły (naśladowanie lotu ptaszków i
śpiewu ).
Zabawa matematyczna układanie rytmów
Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości – łatwiej uczyć się matematyki. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dzieci załapią prawidłowość, pozwólmy im samym je układać.
Ćwiczenia oddechowe „Latające piórko”:
•dmuchanie na piórka (kto najdłużej utrzyma fruwające piórko w górze)
Ćwiczenia gimnastyczne
- „Duży i mały skok” -wygibasy z naszej klasy
- https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- „Bocian brodzi po łące” – dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, po chwili staje na jednej nodze i naśladuje klekot bociana „Kle-kle-kle”. Ćwiczy na zmianę chód i stanie na jednej nodze, raz na lewej raz na prawej.
- „Słonko świeci- deszczyk pada”– na hasło słonko świeci dziecko swobodnie chodzi w różnych kierunkach. Na hasło deszczyk pada biegnie pod ścianę i staje prosto (całym ciałem przylega do powierzchni ściany)
1 kwietna Międzynarodowy Dzień Ptaków. Oto poniżej kilka zagadek, ćwiczenia słownikowe i do wykonania zabawa plastyczna.
Zagadki o ptakach
- Powrócił do nas z dalekiej strony
ma długie nogi i dziób czerwony (bocian)
- Gadatliwa, bystrooka
Lubi błyskotki, bo to jest (sroka)
- Nazywają do doktorem
Bo wie, które drzewo jest chore (dzięcioł)
- Wiosną słyszysz jej kukanie kuku, kuku
je gąsienice na śniadanie (kukułka)
Ćwiczenia słownikowe „Lubię ptaki bo….”
Zadaniem dziecka jest dokończyć własnymi słowami zdanie „Lubię ptaki bo…”
Zabawa plastyczna stemplowanie gąbką do naczyń „Girlanda -Ptaszki”
Drodzy rodzice bardzo często w przedszkolu podczas zajęć plastycznych używaliśmy gąbki do wykonania swoich prac. Więc proszę przygotuj nożyczki, farby plakatowe, gąbkę do mycia naczyń. I usiądź wygodnie. Zadaniem dziecka będzie:
- wyciąć kilka ptaszków z szablonu
- pomalować ptaszki według pomysłu dziecka przy użyciu gąbki do naczyń i farb plakatowych
Tutaj potrzebujemy pomocy aby:
- zrobić dziurkę i przewlec nitkę, tasiemkę
Można użyć piórek i brokatu jeżeli posiadamy w domu.