Dzień dobry dzieci przed nami kolejny dzień. Na dworze robi się coraz cieplej a my niestety musimy zostać w domu ale nie martwcie się przygotowałyśmy dla Was kilka fajnych zadań żebyście się nie nudzili 🙂
1. Ostatnio ćwiczyliśmy całe ciało , a dzisiaj chciałybyśmy abyście poćwiczyły swój języczek
2. W następnym zadaniu nauczymy się nowej piosenki „Wiosna” – próbujcie ją zaśpiewać ,możecie nawet ilustrować słowa piosenki ruchem. https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki,
i jeden warkoczyk krótki.
Ref: Maszeruje wiosna, a ptaki w około,
lecą i świergocą, głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy do góry wznosi, zielenieje świat.
2.Nosi wiosna, dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.
3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas,
każda trawka, chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inna drogą poszła,
zima by została groźna.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa.
Ślimaczki poproście rodziców aby w kilku miejscach na podłodze położyli kolorowe kółka z papieru. ( to będą nasze kwiatki) A Wy udawajcie że zamieniacie się w pszczółki „Owady” waszym zadaniem będzie „fruwać” przy akompaniamencie muzyki.( możecie pobawić się do melodii „wiosna”) Gdy muzyka cichnie ( Tu prośba do rodziców by ściszali i pogłaśniali muzykę) pszczółki zatrzymują się przy wybranym kwiatku „ zapylają”.
4. Usiądźcie sobie wygodnie na dywanie . Pobawimy się w naśladowanie odgłosów. Gotowi , zaczynamy
1. klekot bociana ( kle, kle, kle)
2. rechotanie żab ( rech, rech, rech)
3. bzyczenie komara ( bzzzzz, bzzzzzz, bzzzzz)
4. śpiew skowronka ( ćwir, ćwir ćwir)
5. odgłos burzy. ( bach, bach bach)
możecie teraz wymyślić swoje odgłosy wiosny -wiemy że wam się uda
5.Na zakończenie dzisiejszych zrobimy sobie ćwiczenie wyciszające i odreagowujące.
A więc siadamy na dywanie ustawiamy się w pozycji przysiadu unosząc się coraz wyżej, a na końcu wysoko wyskakują w górę. Ruchom tym towarzyszy płynne i długie wymawianie głoski „o” – od bardzo cichego, poprzez stopniowe zgłośnienie, aż do jak najgłośniejszego wykrzyczenia słowa „hej!”. Ćwiczenie powtórzcie kilka razy
Pozdrawiamy i dziękujemy za wspólna zabawę p. Ewelina , p. Agnieszka