Zdalne nauczanie – piątek 08.05.2020r

Dzień dobry w piątek 🙂

Wiemy, że dzielnie pracujecie i bardzo nas to cieszy. Mam nadzieje, że dzisiaj również jesteście gotowi do działania.

Zadanie nr

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne – wierszyk: „Gimnastyka”:

Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy!

Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

Zadanie nr 2

Nie możemy zapomnieć o porannej gimnastyce. zapraszamy Was do zabawy ze świeżakami.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Zadanie nr 3

Rodzicu przygotuj kilka rzeczy, które będą potrzebne do poniższego opowiadania: czerwoną, niebieską, zieloną i białą kredkę lub inne rzeczy mające ten kolor. Wycięte figury geometryczne : kwadrat, trójkąt, koło.

Zadaniem dziecka jest uważnie słuchać opowiadania i pokazywać odpowiedni kolor i figurę geometryczną.

Po całym tygodniu pracy w niedzielę mama z tatą i dziećmi poszli na lody. Mama założyła czerwoną sukienkę. Tata miał niebieski garnitur. Dzieci były zadowolone, bo pogoda była piękna i mocno świeciło żółte słońce. Idąc miastem mijali wiele kwadratowych domów, które miały trójkątne dachy. Z daleka było widać zielony budynek lodziarni wymalowany w gwiazdki. Przy lodziarni była bardzo duża kolejka w kształcie koła i trzeba było chwilkę postać. Dzieci poprosiły o dwie gałki lodów czekoladowych, a rodzice po trzy gałki lodów truskawkowych. Lody były bardzo smaczne, ale gorące słońce szybko je rozpuszczało i białe bluzki dzieci pokryły się czekoladowymi plamami. Rodzina po zjedzeniu lodów poszła na spacer. To był udany dzień, a dzieci w podziękowaniu narysowały rodzicom piękną laurkę całą w serduszka.

Zadanie nr 4

Po intensywnej pracy zapraszamy na chwile odpoczynku. Masażyk wykonujemy naprzemiennie.

„Co robią – jakie zawody wykonują ludzie w Głogowie”.

Dziecko i rodzic zwrócone do siebie plecami wykonują na  plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka. Rodzic mówi wiersz.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

Karta pracy

Pozdrawiamy

Agnieszka Tadajewska, Ewelina Narwojsz, Ewelina Siedy