Dzień dobry we wtorek kochani,
Mamy nadzieję, że troszkę odpoczęliście w minione święta i jesteście gotowi na kolejny tydzień naszej wirtualnej pracy.. Dziś zabierzemy was na wieś. Zabierzcie ze sobą dobry humor i zaczynamy.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO.
Na początek przeniesiemy się w tytułowe, obiecane miejsce, na wieś. Poniżej znajdziecie film edukacyjny, który przedstawia zwierzątka żyjące na wsi. Oglądajcie uważnie i odpowiadajcie na pytania zadawane podczas filmu, z pewnością znacie niektóre odpowiedzi!
Drodzy rodzice, po obejrzeniu filmu, zadajcie dzieciom następujące pytania: Jakie odgłosy wydaje: krowa, koń, koza, owca, świnka, kaczka, kura, kogut, indyk? Ile było zwierząt? Gdzie żyją te zwierzęta? Czy znają inne zwierzęta, które mieszkają na wsi? Czy miały okazję je poznać?
Teraz zapraszamy rodziców do wspólnego zaśpiewania piosenki, którą na pewno wszyscy nuciliście przed chwilą. Sówki, dajcie czadu! 🙂
„Stary Donald farmę miał”
1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
Krowa mu – mu – mu, mu, mu.
2. … świnkę miał ija, ija o! Świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowa mu – mu – mu, mu, mu.
3. … pieska miał, ija, ija o! Piesek hau – hau – hau, hau, hau;
świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum; krowa mu – mu – mu, mu, mu
4. … kury miał, ija, ija o! Kury ko – ko – ko, ko, ko; …
5. … gąskę miał, ija, ija o! Gąska gę – gę – gę, gę, gę; …
6. … kaczkę miał, ija, ija o! Kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa; ….
7. … owce miał, ija, ija o! Owce be – be – be, be, be; …
8. … kotka miał, ija, ija o! Kotek miau – miau – miau, miau, miau;
owce be – be – be, be, be; kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa;
gąska gę – gę – gę, gę, gę; kury ko – ko – ko, ko, ko;
piesek hau- hau- hau, hau, hau; świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
Krowa mu – mu – mu, mu, mu.
9. Stary Donald farmę miał ija, ija o! Ija, ija o!
Czas na karty pracy! Poniżej znajdziecie trzy pliki z zadaniami. W pierwszym z nich znajdują się dwa obrazki miejsca, do którego was zabraliśmy. Należy znaleźć i zaznaczyć osiem różnic między nimi a z drugiej strony kartki napisać cyfrę „8” oraz wszystkie te, które występują przed nią. Drugie zadanie to kolorowanka z elementami liczenia – po pokolorowaniu dowolną techniką, należy wpisać prawidłową liczbę przeliczonych przez dziecko zwierząt w wyznaczone miejsce. Ostatnie zadanie to wskazanie najmniejszego i największego zwierzątka na kartce za pomocą żółtej i czerwonej kredki. Powodzenia!
A teraz troszkę was rozruszamy. Poniżej znajdziecie kilka zwierzątek, które mają dla was zadanie do wykonania. Rodziców prosimy o odczytanie poleceń, baczne obserwowanie i koordynowanie pracy naszych Sówek. Do dzieła!
I na koniec zagadki! Zobaczymy czy byliście uważni podczas dzisiejszych zajęć.
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce? (owca)
Nad rzeczułką wartką, kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma. Gę, gę, gę, gę, ga! (gęś)
Mieszka w chlewiku, tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana. (świnka)
Żółciutkie kuleczki, za kura się toczą,
Kryją się pod skrzydła, kiedy wroga zoczą. (kurczęta)
Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie – owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu… (koń)
To rycerz podwórka,
Rankiem budzi ludzi,
w dzień czuwa przy kurkach. (kogut)
Mucząc woła gospodynię,
Bo to zwierzę z tego słynie,
Że gdy muczy to oznacza –
Gospodynię czeka praca. (krowa)
Marta i Natalia
Źródła: youtube.com, przedszkolankowo.pl, dzieckiembadz.blogspot.com, boberkowy-world.blogspot.com