Nauczanie zdalne 10.06.20r.- środa

Dzień dobry kochane przedszkolaki!

Witamy was w środę!

Mamy nadzieję. że jesteście pełni energii i zapału do wspólnych zabaw!

Wczoraj było troszkę o przyjaźni, natomiast dziś zapraszamy was do tajemniczego świata uczuć i emocji.

Wiele razy witając się z wami pytałyśmy o to, jak się danego dnia czuliście, czy się wyspaliście, czy byliście wypoczęci, czy wydarzyło się u was coś nadzwyczajnego, a także o to, jaką widzieliście za oknem pogodę.

 To wszystko wpływa na nasze emocje, uczucia, nastrój- o których dziś słów kilka…

Dlatego  na początek proponujemy wam Zabawę Twój dzisiejszy nastrój.

Dzieciaczki opowiedzcie swoim rodzicom o tym, w jakim jesteście dziś nastroju, jak się dziś czujecie. Powiedzcie czy jesteście w dobrym czy złym nastroju. Odpowiedzcie też na pytanie Dlaczego tak się dziś czujecie?, Czy zawsze macie taki sam nastrój?

Emocje są to silne, nietrwałe, chwilowe i gwałtowne uczucia, które pojawiają się po jakimś wydarzeniu .W naszym życiu stale coś się dzieje, dlatego emocje towarzyszą nam przez cały czas i  w różnych sytuacjach, np. kiedy dostajemy prezent –  cieszymy, jest nam miło, czujemy radość, kiedy ktoś nam zabierze zabawkę – czujemy smutek i złość, a kiedy nagle mama znika- czujemy strach.

Spójrzcie dzieciaczki na przedstawione poniżej obrazki i spróbujcie opowiedzieć o tym, co widzicie na obrazkach oraz jakie emocje towarzyszą dzieciom, dlaczego dzieci się tak czują.

 Ile dzieci znajduje się na każdym z obrazków?

Na którym obrazku znajduje się najwięcej dzieci?

Ile jest łącznie wszystkich dzieci na czterech obrazkach?

Kolejno zapraszamy was do wysłuchania w wersji muzycznej wiersza Jana Brzechwy „Psie smutki”

 A teraz spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Jakie powody do smutku miał pies z wiersza?
  • Co sprawiło, że pies z wiersza nie miał już smutków?
  • A czy wy czasem macie powody do smutku?
  • Jak sobie radzicie ze swoim smutkiem?

Aby poradzić sobie ze smutkiem czasem wystarczy usłyszane od kogoś dobre słowo, gest, przytulenie, ofiarowanie pomocy i wtedy od razu poprawia się nam humor. W takiej sytuacji ważną rolę odgrywa przyjaciel.  Jeżeli sami sobie chcemy poprawić humor możemy przypomnieć sobie coś miłego z naszego życia np. wakacje/spędzanie czasu z rodzicami/przyjaciółmi, możemy zaśpiewać wesołą piosenkę albo pobawić się ulubioną zabawką.

Aby się troszkę poruszać, proponujemy wam zabawę ruchową  „Radość i smutek” –   dziecko porusza się po pokoju. Gdy rodzic  pokaże smutną minkę (rzuci hasło Smutek) – dziecko kuca, a gdy wesołą ( hasło Wesoła) – dziecko podskakuje, jak najwyżej. Zabawę powtarzamy 4-6-krotnie.

Możecie także przeistoczyć się w aktorów i spróbować wraz z rodzicami albo rodzeństwem odegrać scenki przedstawiające wasze emocje. Zabawa Uczuciowe minki i gesty polega na tym, że jedna osoba, np. dziecko pokazuje ruchem i mimiką daną emocję, a rodzic odgaduje o jaką emocję chodzi. Potem następuje zamiana ról.  

A teraz posłuchajcie piosenki o emocjach i zastanówcie się, jakie emocje ona w was wywołuje. Co czujecie kiedy jej słuchacie? Czy jest to radość czy smutek? A może towarzyszą wam jeszcze inne odczucia ? Czy słuchając tej piosenki poruszaliście się w jakiś określony sposób?

Na koniec zachęcamy was do wykonania pracy plastycznej Portret moich uczuć. Namalujcie  lub narysujcie swój dzisiejszy nastrój, to jak się dziś czujecie. Może to być przykładowo uśmiechnięte słoneczko lub bawiące się radośnie  dzieci lub wręcz odwrotnie smutne zwierzątko albo padający deszcz. Decyzję o tym, co namalujecie, narysujecie pozostawiamy wam kochane dzieciaczki. W tej pracy liczy się wasz nastrój i wasza pomysłowość!

Na dziś to już koniec wspólnych zabaw!

Żegnamy się z wami, uśmiechając się do was szeroko i przesyłając buziaki 🙂

Życzymy wam miłego wypoczynku, dużo, dużo słoneczka i radości!!!

Wasze Panie 🙂

Źródło: www.przedszkouczek.pl www.youtube.com