Zdalne nauczanie-czwartek 26 marzec.



Witam Was serdecznie w czwartkowy dzień. Drogie dzieci Mam nadzieję, że wszystkie jesteście zdrowe i gotowe do nauki i zabawy, ale także nie zapominajcie o drobnych obowiązkach domowych. Pamiętajcie- aby pomagać rodzicom i zapytać czasem: ,,Mamusiu, tatusiu w czym mogę pomóc? Zgoda???? moje kochane ,,Żabki”


A teraz drogie dzieci przejdziemy do naszych zajęć:
1). To krótkie opowiadanie pt,, Szary zamek” które dla Was przygotowałam ma na celu rozwijanie wyobraźni twórczej.
Na szczycie ogromnej góry stał zamek pomalowany na szary kolor. Mieszkała w nim smutna królewna Marcelina.Godzinami siedziała w swojej złotej koronie, na swoim złotym tronie i patrzyła tylko przez okno obserwując ogród pałacowy i padający deszcz .Ogarniały ją same złe i smutne myśli.Nikt z mieszkańców zamku nie wiedział co jej dolegało.Nikt również nie wiedział co robić, aby rozweselić smutną twarz królewny, pomimo wielu prób. Być może smutek Marceliny był związany z szarym zamkiem , w którym mieszkała.Być może żywe kolory sprawiłby, że na twarzy królewny pojawiłby się uśmiech, a w zamku zapanowała radość.


2).Pytanie – Jak sądzicie , co wydarzyło się później?? Wymyślcie szczęśliwe zakończenie tego opowiadania.
3).Proszę pokolorujcie zamek i dobierzcie takie kolory, by Marcelina w końcu uśmiechnęła się a król, królowa i dworzanie byli radośni.

Proszę kliknąć w poniższy link.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zamek-fantasy?version=print


4).A teraz drogie dzieci na poobiednią relaksację proponuję Wam jeden z serii wierszyki- masażyki dla dzieci i życzę wszystkim przyjemnego relaksu i miłej zabawy.


IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Dziecko zwrócone do nas plecami.
Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.([z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)


źródło:Mac edukacja- scenariusze zajęć ,,Odkrywam siebie”, www.kolorowanki.pl, ,,Przytulanki czyli Wierszyki na dziecięce masażyki” Marty Bogdanowicz.
Pozdrawiam serdecznie Beata Kaj.