Zdalne nauczanie środa-1 kwietnia.

Witamy nasze,,Żabki” – dzisiaj już mamy środę, porę roku jak już wiecie -Wiosnę no i zaczynamy nowy miesiąc a jaki??? – 1 kwiecień, nie wiem czy pamiętacie z tamtego roku, że w dniu dzisiejszym mamy – Prima aprilis to dzień żartów – ten obyczaj obchodzony jest w wielu krajach świata.

Ale żarty żartami,a my musimy się troszkę pouczyć. Zadania na dzień dzisiejszy:

1.Zabawy matematyczne – rozwiązywanie zadań z treścią.Dla ułatwienia w rozwiązywaniu tych zadań, proszę aby dzieci przygotowały pomoc dydaktyczną.Proszę narysować duże drzewo na kartce z formatu A-4 .W miarę możliwości narysować też 10 ptaszków, lub jako ptaszki 10 prostokątnych kolorowych kartoników.Wszystko należy wyciąć.



Przystępujemy do zadań: Proszę o powolne czytanie dzieciom poleceń.

  • 5 ptaszków siedziało na drzewie-(dziecko kładzie 5 ptaszków na koronę drzewa). 4 ptaszki odleciały-(dziecko odkłada na bok 4 ptaszki).Ile ptaszków teraz siedzi na drzewie? Proszę by dzieci starały się udzielać odpowiedzi pełnymi zdaniami.
  • 8 ptaszków siedziało na drzewie. 2 ptaszki odleciały.Ile ptaszków nadal siedzi na drzewie? itd…
  • 3 ptaszki siedzą na drzewie.Przyleciały jeszcze 2 ptaszki i usiadły na drzewo.Ile jest ptaszków razem?
  • 7 ptaszków siedzi na drzewie.Przyleciały jeszcze 3 ptaszki i usiadły na drzewie.Ile jest ptaszków razem? itd….

2.Tworzenie słownictwa przeciwstawnego ; jeżeli coś jest największe, to przeciwieństwem będzie najmniejsze. Rodzic pyta dzieci odpowiadają:

  • najweselszy ——— najsmutniejszy
  • najbrzydszy———-najpiękniejszy
  • najkrótszy————najdłuższy
  • najwyższy————najniższy
  • najkwaśniejszy———–najsłodszy
  • najczystszy—————-najbrudniejszy
  • najpracowitszy———–najleniwszy

3.Dla relaksu poobiedniego; Proszę o przygotowanie (wstążeczek,bibułek, apaszki mamy,lub jakiegoś materiału w kwiatki itp).

Posłuchamy teraz muzyki klasycznej z elementami ruchu – ,,Cztery pory roku- Wiosna” A.Vivaldi. Podczas jej słuchania dzieci wykonują następujące ruchy;

  • słysząc fragment głośny -stoją w miejscu poruszają materiałem delikatnie do góry
  • słysząc fragment cichy- stoją w miejscu poruszając materiałem delikatnie lecz nieco niżej
  • powtórzenie pierwszej czynności -dzieci poruszają się w prawo
  • powtórzenie drugiej czynności-dzieci poruszają się w lewo
  • następnie kładą materiał na podłodze, po czym improwizują ruchy wiatr, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki
  • następnie kładą się na plecach i wykonują nieznaczne ruchy rękami i nogami, po czym na końcu zabawy wiatr cichnie i dzieci przestają się poruszać. Miłej zabawy!!!

Dziękujemy rodzicom za pomoc i udostępnienie dzieciom materiału do nauki i zabawy. A naszym ,,Żabkom” za chęci do wykonywania zdalnie zadań i wesołą zabawę. Pozdrawiamy serdecznie B.Kaj i J.Nowosz.

Źródło;Literatura pedagogiczna ,,Dziecięca matematyka” E.Gruszczyk-Kolczyńska i E.Zielińska, YouTube com.