Cel główny zajęć:
- rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Cel szczegółowy:
- dziecko chętnie uczestniczy w zajęciach,
- wskazuje przedmioty na polecenia nauczyciela,
- potrafi dopasować symbol do przedmiotu i przedmiot do symbolu,
- dziecko tworzy pary
Metody pracy:
- rozmowa, pokaz, działanie praktyczne
Formy pracy:
Indywidualna
Środki dydaktyczne
obrazki przedstawiające przedmioty z najbliższego otoczenia, przedmioty codziennego użytku znajdujące się w domu
Przebieg zajęcia
1. Zaśpiewanie wspólnie z rodzicem ulubionej piosenki.
2. Prosimy dziecko o wskazanie przedmiotów zgodnie z poleceniem np: pokaż drzwi, okno, stół, krzesło, szafkę, lampę, komputer, magnetofon.
3. Dziecko znajduje w domu przedmiot pokazany na obrazku – za każdym razem entuzjastycznie nagradzamy dziecko.
4. Do każdego przedmiotu który wskazuje rodzic dziecko dopowiada czynność np.: rodzic pokazuje kubek, dziecko mówi czynność – pije.
5. Do przedmiotu który wskaże rodzic dziecko pokazuje czynność np. krzesło dziecko pokazuje siadanie,
6.Nazwij ten przedmiot i pokoloruj rysunek.
Ewelina Narwojsz