ZMISIOWANY DZIEŃ MATEMATYKI

Kochani, 12 marca był Dzień Matematyki. Chciałyśmy z tej okazji przeprowadzić przedszkolny turniej matematyczny, jednak życie rzuciło nam kłody pod nogi. My się jednak nie poddajemy, wiele zadań udało się już zrealizować zdalnie, więc mamy nadzieję, że i to wspólnymi siłami wykonamy 🙂

Kochani, jak się rozejrzycie wokół siebie, to wszędzie dostrzeżecie matematykę – kolory, kształty, liczby, zbiory, kierunki, położenie przedmiotów, wielkość, ciężar, przybywanie, ubywanie, pory roku, miesiące, dni tygodnia, godziny… – to wszystko to jest matematyka:)

Zapraszamy Was do matematycznej zabawy 🙂

1. Zabawa „Kolory”

Powiedzcie rodzicom, co jest w kolorze:

żółtym?

zielonym?

pomarańczowym?

niebieskim?

fioletowym?

brązowym?

czerwonym?

czarnym?

białym?

2. Zabawa „Kształty”

Jak nazywa się figura przedstawiona na obrazku?

Po macie w mieszkaniu w kształcie koła? Rozejrzyjcie się.

Jak nazywa się figura przedstawiona na obrazku?

Rozejrzyjcie się po mieszkaniu. Znaleźliście coś w kształcie prostokąta?

Jak nazywa się figura przedstawiona na obrazku?

Co występuje w Waszych mieszkaniach w kształcie trójkąta?

Jak nazywa się figura przedstawiona na obrazku?

Poszukajcie w mieszkaniu czegoś w kształcie kwadratu.

Świetnie Wam poszło 🙂

3. Zabawa przy piosence.

Wstańcie, poruszamy się troszeczkę 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Jakie figury geometryczne wystąpiły w piosence?

4. Praca z kartami.

Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam karty z zadaniami.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Zadania-z-misiem_8-.pdf

Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami.

5. Praca plastyczna

Wykonajcie pracę plastyczną za pomocą figur geometrycznych, dowolną techniką i na dowolny temat.

6. Zadanie dla dzieci z grup, które realizują projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

Posłuchajcie uważnie opowiadania.

Misiowa opowieść matematyczna (wg Anety Konefał)

Mały Miś obudził się o siódmej rano i przeciągnął się, ziewając (o której obudził się miś?).

Zamruczał sam do siebie: Ale jestem śpiący… Wstaję… Wstaję… ale zostanę jeszcze w łóżku dziesięć sekund (policzcie do dziesięciu).

Włożył miękkie pantofle i ciepły szlafrok, na którym wyszyte były trzy kaczuszki (ile kaczuszek było wyszytych na szlafroku misia?).

Misiowa Mama zawołała go na śniadanie. Przygotowała mu jedną, pyszną kanapeczkę. Na kromce chleba położyła jeden plasterek szynki, dwa mniejsze plasterki sera i trzy plasterki pomidora (z czego Misiowa Mama zrobiła kanapkę?).

Tymek przypomniał sobie, że musi wziąć do przedszkola dziesięć, jednakowych przedmiotów, które będą służyć w przedszkolu jako liczmany.

Mama rozejrzała się po kuchni i podała synkowi garść plastikowych zakrętek.

Cała rodzina zbierała je, aby pomóc ciężko chorej dziewczynce.

Świetnie! – ucieszył się Tymek i zaczął je liczyć. Jeden, dwa, trzy….

Ależ mamusiu, tu jest dziewięć nakrętek!

Mamusia zapytała: ile ci brakuje? (ile nakrętek brakuje?) i dodała dziecku brakującą nakrętkę.

Kiedy Tymek liczył ponownie swoje nakrętki, Miś wpadł na genialny pomysł – zrobi swoje własne, misiowe liczmany.

Co było dalej? Dokończcie opowiadanie.

7. Zadanie dla dzieci.

Wykonajcie misiowe liczmany z materiałów dostępnych w mieszkaniu.

Prześlijcie zdjęcia wykonanych zadań swoim paniom.

Powodzenia 🙂

Dla chętnych dzieci, które chciałyby porozwiązywać jeszcze zadania matematyczne, podajemy linki do stron z różnymi zadaniami:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://www.matzoo.pl/klasa1/polozenie_6_325

http://pisupisu.pl/przedszkole/

Renata Hływa

Ewelina Narwojsz

Aneta Lepioszka

Źródło:

youtube.com

VII moduł „Zmisiowany Dzień Matematyki” programu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”