Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 10.04.2020 (piątek)
Dzień dobry Drogie DZIECI! J
Dzisiaj czas na dwie historyjki . Jedna opowiada o tym jak Boo, Max i Lilly spotykają wielkiego słonia, który boi się małej myszki Natomiast druga, o tym jak Lilly musi udać się do doktora na planetę zdrowia po pomoc.
Posłuchajcie – serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI.
Propozycje są zróżnicowane. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam. J Boo, Lilly i Max oraz ja bardzo tęsknimy za Wami.
5-latki – Dzieci:
– słuchają historyjki Story Time! 6
link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.06)
– utrwalają pojęcia w zabawie z elementami pantomimy Big or small?
link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.05)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , hands (dłonie), tummy (brzuch), legs (legs), toes (palce u nóg), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), hair (włosy), big (duży/duża), small (mały/mała), elephant (słoń), mouse (myszka), colours (kolory) – blue, red yellow, green.
Big or small?
An elephant !…Big! (pokaż jak słon jest duży wspinając się na palce)
A mouse!… Small! (pokaż jak myszka jest mała, schyl się kucnij)
(powtórz pięć razy ze zmieniającą się intonacją)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub do
wydruku – file:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf
– flipbook – wyprawka karta 6 – poziom B https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=12
– flipbook – karta pracy B – poziom B – str. 32-33 – ilustracje do historyjki –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.przypomnienie słownictwa w zabawie słuchowej Stop! – rodzicu, do zabawy wykorzystaj karty obrazkowe poznanych części ciała – wymień jedno ze słów np. head, pokaż kartę, przekładaj kolejne karty jedna za drugą, zadaniem dziecka jest „zatrzymać” jeżeli przedstawia właściwa część ciała, zmieniaj słowa i tempo przekładania kart.
2.w zabawie z elementami pantomimy Big or small? – rodzicu, naśladuj zwierzęta, pokazuj ich wielkość, zachęć dziecko do potarzania i naśladowania ciebie
3. historyjka Story Time! 6 – rodzicu, odtwórz nagranie, zatrzymuj je we właściwych momentach i poproś dziecko o wskazywania właściwej części ciała – na obrazkach zwierząt lub u siebie
4.w zabawie słuchowo-ruchowej Listen and touch! – rodzicu, nazywaj kolejne części ciała , zachęcając dziecko by dotykały je, jak najszybciej, jak to tylko możliwe – w także udział w zabawie – Ok.! Who’s the first to touch… the head ( hands/ tummy/ legs /toes /eyes /ears/nose/ mouth /hair )
5. w zabawach proponowanych wcześniej
6-latki – Dzieci:
– słuchają historyjki Story 6
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.05)
– utrwalają nazwy czynności i części ciała
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– rozwijają motorykę małą
– utrwalają nazwy kolorów
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , tummy (brzuch), arms (ręce), hands (dłonie), legs (legs), feet (stopy), plaster (plaster), colours (kolory) – blue, red yellow, green, shapes (kształty) – circle (koło), square (kwadrat), triangle (trójkąt), star (gwiazda)
zwroty: Nod your head (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij), It hurts ! (To boli), Can you/he/she do it? (Czy ty/on/ona może to zrobić), Yes, I can. (Tak, on/ona może) Yes, he/she can. (Tak, on/ona może)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
lub do wydruku – file:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf
– flipbook – karta pracy – poziom B+ – str. 32.-33 – ilustracje do historyjki –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.przypomnienie słownictwa w zabawie ruchowej The noisy zone (Strefa hałasu) – zabawa dla dwóch lub więcej osób – z wykorzystaniem klocków lub innych przedmiotów imitujących punkty;
Rodzicu wykonaj jedną z poznanych czynności i powiedz Look! Nod your ….? Dziecko odpowiada – Head!
Potwierdź That’s right! i przyznaj punkt – Point for you!
2. historyjka Story 6 – rodzicu, odtwórz nagranie, zatrzymuj je we właściwych momentach i zachęć dziecko do angażowania się w fabułę historyjki, tj. wykonywania czynności i wskazywania części ciała
3 w zabawie ruchowej Sense activation! (Uruchom zmysły) – rodzicu przygotuj zasłonę, za którą schowa się dziecko – przez zasłonę dotykaj części ciała schowanego dziecka i próbuj odgadnąć, co to za część ciała – What can it be? Nazwij ją – Head ( tummy/ arms ….etc) – dziecko potwierdza – Yes, it’s my head lub zaprzecza. No, it isn’t my head!
4. w zabawie rozwijającej motorykę małą – Roll and throw! Draw! – rodzicu, przygotuj kostkę – (wykorzystaj pudełko w kształcie sześcianu lub wykorzystaj tę, którą masz) – pokoloruj ściany kostki lub oklej kolorowym papierem; rzucaj kostką na zmianę z dzieckiem, nazywajcie wspólnie kolory, które wypadną – po każdym rzucie rysujcie na przygotowanych dla siebie kartkach/kartonikach jedną część ciała odpowiadającą kolorowi, który wypadł na kostce;
Atrakcyjność zabawy zwiększa element rywalizacji – kto pierwszy narysuje kompletną postać.
Po skończonej zabawie porównajcie prace.
5. w zabawach proponowanych wcześniej
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – wyprawki i karty pracy i karty obrazkowe – poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak