Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 08.05.2020 (piątek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj już po raz czwarty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Ciekawa jestem czy pamiętacie je. Gotowi …..? Zatem uwaga! Zaczynamy kolejne zabawy ze zwierzętami.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawach rytmiczno-słownej The Animal Flash!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.07) i muzyczno-ruchowej What is that?
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)
– słuchają historyjki Story 7 – link –
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.11)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)
The Animal Flash!
A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)
Water, water, water! Glub, glub, glub! (klepnij dłonią w kartę “water”)
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet! (klepnij dłonią w kartę “tree”)
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak! (skacz w miejscu jak żaba)
Grass, grass, grass! Croak, croak, croak! (klepnij dłonią w kartę “grass”)
What is that?
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A fish, a fish, a fish! ! (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Tweet, tweet, tweet! (zrób z ręki dzióbek)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A bird, a bird, a bird! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A frog, a frog, a frog! (skacz jak żaba)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, rośliny) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
– karty obrazkowe – Internet – (w załączeniu) : bird, fish, frog
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rodzicu, rozpocznij od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.zabawa ruchowa Moving flash! – rodzicu, wymień nazwę jednej z kart obrazkowych (34-39), wykonaj przypisany jej ruch, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało, kiedy upewnisz się ,że dzieci pamiętają ruchy przypisane do słów, wykonaj jeden z nich i zachęć dziecko, aby odgadło , co pokazujesz – What is it? , powtórz zabawę kilkukrotnie.
Zamień się z dzieckiem rolą – wymieniaj nazwy kart – np. A tree! – zachęć dziecko do wykonania właściwego ruchu
3.zabawa muzyczno -ruchowa What is that? (CD 2.09/210) – rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi (34-39) – wykonaj podobne, rozłóż je w różnych miejscach pomieszczenia, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do podchodzenia do właściwych kart, jeśli usłyszą ich nazwy w piosence i obrazowania tekstu ruchem i gestem
4.historyjka Story7 (CD 2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dziecko do nasłuchiwania głosów zwierząt i zgadywanie, które zwierzę wydaje dźwięk usłyszany w nagraniu, zachęć dziecko do powtarzania kluczowych słów i zwrotów, dziecko może także udawać poszczególne zwierzęta – pływać, jak ryba, latać jak ptak, skakać , jak żaba.
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)
– słuchają historyjki Story 7 – link –
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.10)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb i kolorów
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours – yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy)
Bugs in the Grass
One bug, two bugs , three bugs, four bugs (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na
kartach)
Four bugs in the grass! (unieś cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ladybird (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs , three bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Three bugs in the grass! (unieś trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, bee! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Two bugs in the grass! (unieś dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ant! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug! (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)
One bug in the grass! (unieś jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, caterpillar! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
No bugs left! (rozłóż ręce)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42
– flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/209) – rodzicu rozpocznij od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania – Let’s move like bugs, let’s sing and dance!
2.historyjka Story 7 (CD 2.10) – rodzicu, rozlóż na podłodze przygotowane minikarty z „robaczkami”, zakryj je kartami – kwiatami przygotowanymi własnoręcznie – (ladybird – orange flower; bee – pink flower, ant – blue flower, caterpillar – purple flower), odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki odsłaniaj kolejne „robaczki” – The ladybird is behind the orange flower. itd
Jeżeli nie masz minikart – korzystaj z fllipbooka, pokaz dziecku obrazki i nazwij zwierzęta na nich.
3.zabawa Story Time! przy historyjce Story 7 (CD 2.10) –– rodzicu, rozlóź na podłodze przygotowane minikarty z „robaczkami”, odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dziecko, aby wskazywało właściwe minikarty
Jeżeli nie masz minikart – korzystaj z fllipbooka, przewracaj strony, zaczekaj, aż dziecko wskaże właściwe zwierzę
4.komunikacyjna zabawa ruchowa March and stop! – rodzicu, rozlóź na podłodze przygotowane minikarty z „robaczkami”, dziecko porusza się w rytm muzyki Bugs in the Grass (CD 209) – wersja karaoke wokół kart i klaszcze w dłonie, na Twój znak – Stop! – zatrzymuje się, sprawdza , co przedstawia obrazek, przy którym jest najbliżej , nazywa – Ladybird (bee, ant, caterpillar, grass, flowers) i wykonuje podane przez Ciebie czynności – wykonaj je dla przykładu – … turn around and touch the ground, like this. itd.
Zmieniaj sposób poruszania się dziecka – np. march/jump/walk/hop.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /mini kart – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) ilustracje, flipbook – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak