Świat wokół nas – owady i zwierzęta 4

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 08.05.2020  (piątek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj już po raz czwarty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Ciekawa jestem czy pamiętacie je. Gotowi …..? Zatem uwaga!  Zaczynamy kolejne zabawy ze zwierzętami.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

fish
bird
frog

3-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawach rytmiczno-słownej  The Animal Flash!

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.07)  i  muzyczno-ruchowej  What is that?

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)

– słuchają  historyjki  Story 7  – link –

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.11)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)

yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)

The Animal Flash!  

A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!           (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)

Water, water, water! Glub, glub, glub!           (klepnij dłonią w kartę “water”)

A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!     (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!      (klepnij dłonią w kartę “tree”)

A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!    (skacz w miejscu jak żaba)

Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!     (klepnij dłonią w kartę “grass”)

What is that?

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Glub, glub, glub!                                              (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A fish, a fish, a fish!   !                                    (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)

Quiet, hush!                                                      (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Tweet, tweet, tweet!                                         (zrób z ręki dzióbek)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A bird, a bird, a bird!                                       (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Croak, croak, croak!                                        (skacz  jak żaba)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A frog, a frog, a frog!                                       (skacz  jak żaba)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, rośliny) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

– karty obrazkowe – Internet – (w załączeniu) : bird, fish, frog

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) rodzicu, rozpocznij  od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.zabawa  ruchowa Moving flash!  – rodzicu, wymień nazwę jednej z kart obrazkowych (34-39), wykonaj przypisany  jej ruch, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało, kiedy upewnisz się ,że dzieci pamiętają  ruchy przypisane do słów, wykonaj jeden z nich i zachęć dziecko, aby odgadło , co pokazujesz – What is it? , powtórz zabawę kilkukrotnie.

Zamień się z dzieckiem rolą – wymieniaj nazwy kart – np. A tree! – zachęć dziecko do wykonania właściwego ruchu

3.zabawa muzyczno -ruchowa  What is that? (CD 2.09/210)  rodzicu, pracuj z kartami obrazkowymi (34-39) – wykonaj podobne, rozłóż je w różnych miejscach pomieszczenia, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do podchodzenia do właściwych kart, jeśli usłyszą ich nazwy w piosence i obrazowania tekstu ruchem i gestem

 4.historyjka Story7 (CD 2.11) rodzicu, odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dziecko do nasłuchiwania  głosów zwierząt i zgadywanie, które  zwierzę wydaje dźwięk  usłyszany w nagraniu, zachęć dziecko do powtarzania kluczowych słów i zwrotów, dziecko może także udawać poszczególne zwierzęta – pływać, jak ryba, latać jak ptak, skakać , jak żaba.

ladybird
ant
bee
caterpillar

4-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus

    (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)

– słuchają historyjki Story 7 –   link  –

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus

   (I love BOO, poziom A +, CD 2.10)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb i kolorów

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours –  yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy)

Bugs in the Grass

One bug, two bugs , three bugs, four bugs  (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na                         

                                                                                                                                         kartach)

Four bugs in the grass!                              (unieś  cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ladybird                           (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs , three bugs!               (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Three bugs in the grass!                            (unieś  trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, bee!                                  (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs!                                      (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Two bugs in the grass!                                (unieś  dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ant!                                    (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                   (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug!                                                        (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)

One bug in the grass!                                   (unieś  jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, caterpillar!                         (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

No bugs left!                                                  (rozłóż ręce)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42

–  flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/209) rodzicu rozpocznij  od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść ruchem  i zachęcaj dziecko do naśladowania – Let’s move like bugs, let’s sing and dance!

2.historyjka Story  7 (CD 2.10) rodzicu, rozlóż na podłodze przygotowane  minikarty z „robaczkami”, zakryj je kartami – kwiatami  przygotowanymi własnoręcznie – (ladybird – orange flower; bee – pink flower,  ant – blue flower, caterpillar – purple flower), odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki odsłaniaj kolejne „robaczki”  –  The ladybird  is behind the orange flower. itd

Jeżeli nie masz minikart – korzystaj z fllipbooka, pokaz dziecku obrazki i nazwij  zwierzęta  na nich.

3.zabawa Story Time! przy historyjce Story  7 (CD 2.10) –rodzicu, rozlóź na podłodze przygotowane  minikarty z „robaczkami”, odtwórz nagranie, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dziecko, aby wskazywało właściwe minikarty

Jeżeli nie masz minikart – korzystaj z fllipbooka, przewracaj strony, zaczekaj, aż dziecko wskaże właściwe  zwierzę

4.komunikacyjna zabawa ruchowa March and stop! –  rodzicu, rozlóź na podłodze przygotowane  minikarty z „robaczkami”, dziecko porusza się w rytm muzyki  Bugs in the Grass (CD 209) – wersja karaoke wokół kart i klaszcze w dłonie, na Twój znak – Stop! – zatrzymuje się, sprawdza , co przedstawia obrazek, przy którym jest najbliżej , nazywa –  Ladybird (bee, ant, caterpillar, grass, flowers) i wykonuje podane przez Ciebie czynności – wykonaj je dla przykładu – … turn around and touch the ground, like this. itd.

Zmieniaj sposób poruszania się  dziecka – np. march/jump/walk/hop.

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /mini kart – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) ilustracje, flipbook    –  internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak