Zdalne nauczanie – środa 25.03.2020r.

Witajcie liski 🙂 Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, w doskonałej formie i chętni do działania 🙂

1. Na rozgrzewkę posłuchacie piosenki, może Wam podpowie, co dzisiaj będziecie robić 😉

https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

Czy już się domyślacie?

2. Przygotujcie sobie kilka klocków, kredek, guzików, nakrętek czy co tam macie pod ręką.

Połóżcie na stoliku 1 klocek (lub to, co mieliście pod ręką), dołóżcie jeszcze 1 klocek. Ile jest klocków na stoliku?

Do tych 2 klocków dodajcie 3 klocki. Ile teraz klocków jest na stoliku?

Od tych 5 klocków odejmijcie 1 klocek. Ile klocków zostało na stoliku?

Dodajcie teraz 4 klocki. Ile klocków jest na stoliku?

Odejmijcie 2 klocki. Ile teraz klocków jest na stole?

Do tych 6 klocków dodajcie 3 klocki. Ile klocków jest na stoliku?

3. Połóżcie teraz 5 klocków, dodajcie 4 klocki. Ile klocków macie razem?

Połóżcie 7 klocków, dodajcie do nich 2 klocki. Ile klocków macie razem?

Połóżcie teraz 6 klocków, dodajcie do nich 3 klocki. Ile klocków teraz macie?

Co zauważyliście? Jaki wynik otrzymujecie?

Jakie liczby klocków możecie jeszcze dodać do siebie, aby otrzymać liczbę 9? (dzieci same układają swoje propozycje)

4. Przyjrzyjcie się zdjęciom. Co one przedstawiają?

Zgadza się… To cyfra 9.

5. Przyjrzyjcie się teraz jak piszemy cyfrę 9.

Najpierw kreślimy owal, zaczynając od miejsca na wysokości cyfry 2 na tarczy zegara, oznaczonego kropką, i kreślimy linię do góry, w kierunku przeciwnym do ruchów wskazówek zegara, zamykamy owal i dalej kreślimy linię do kratki. Następnie po śladzie kreślimy linię do dołu i zawijamy.

Czy ta cyfra coś Wam przypomina?

6. Rozejrzyjcie się po mieszkaniu. Poszukajcie cyfrę 9. Ciekawa jestem, czy udało Wam się ją znaleźć 😉

7. Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam karty pracy. Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/50.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/51.pdf

W zadaniu na tej karcie, w którym polecono Wam wklejenie naklejek z odpowiednimi cyframi i znakami, napiszcie je w okienkach.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/52.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/53.pdf

Dla dzieci, które nie mają dostępu do drukarki, proponuję zabawy matematyczne on-line:

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/

https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/

8. Teraz proponuję zabawę przy piosence.

Poruszajcie się/zatańczcie zgodnie z rytmem piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=E3lW-k19_io

Powiedzcie, jakie było tempo piosenki? Czy było szybkie? Wolne? A może umiarkowane?

Zatańczcie jeszcze raz 😉

9. Kochane liski, w sobotę nie tylko przywitaliśmy Wiosnę i chodziliśmy w skarpetkach nie do pary 😉 Tego dnia były jeszcze 3 inne nietypowe święta. Jednym z nich był Międzynarodowy Dzień Lasu 🙂

Zapraszam do obejrzenia filmiku 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7Rbnf1bm4Fw

Powiedzcie rodzicom, jakie korzyści ma człowiek z lasu, co las daje człowiekowi.

Jakie drzewa najczęściej rosną w lesie?

Jakie zwierzęta można spotkać w naszych polskich lasach?

Jak nazywa się osoba, która opiekuje się lasem?

W jakiej bajce występuje leśniczy?

10. Narysujcie las, razem z jego mieszkańcami.

Poproście rodziców, aby zdjęcia Waszych prac umieścili w naszej fb’owej grupie.

Miłego dnia i dużo zdrówka 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

www.szaloneliczby.pl/przedszkole

W. Żaba – Żabińska, „Kolorowy start z plusem”, karty pracy cz.3, wyd. mac Edukacja, str. 50 – 53