Zdalne nauczanie – czwartek 02.04.2020 r.

Witamy naszych milusińskich w czwartkowy dzień! Motylki czy ubraliście się dzisiaj na niebiesko? Po wykonaniu zadań matematycznych dowiecie się dlaczego dzisiaj ubraliśmy się na ten kolor:) Motylki bądźcie grzeczni i uważnie słuchajcie 🙂 A więc zaczynamy!

  1. Zaczniemy od dodawania. Przygotujcie Motylki wraz z rodzicami potrzebne przedmioty do tych zadań czyli klamerki, kartki, mazak, wycięte liczby. Przypominamy, że o cyfrze mówimy a liczba stanowi znak graficzny danej cyfry (czyli piszemy ją).
  • Rodzicu na początek ułóż 9 klamerek. Poproś dziecko aby policzyło ile jest danych obiektów. Z rozsypanych cyfr niech wybierze cyfrę 9 i ułoży ją pod przedmiotami. Następnie dołóż jedną klamerkę i spytaj się dziecka ile jest teraz przedmiotów. Niech dziecko wybierze z rozsypanki cyfrę 1 oraz znak dodać. Motylki ułóżcie działanie matematyczne 9 + 1 = 10
  • A teraz poproście dziecko, żeby wzięło kartkę z cyfrą 5 i adekwatnie do tej liczby przyczepiły tyle samo klamerek do kartki.  Połóżcie znak dodać oraz kartonik z cyfrę 5, niech dziecko przyczepi odpowiednią ilość klamerek. Spytaj się dziecka ile mamy razem teraz klamerek? Ułóżcie działanie matematyczne 5 + 5 = 10
  • Następnie weźcie 3 klamerki, znak dodać oraz 7 klamerek i przyczepcie odpowiednią ilość do kartonika z tymi cyframi. Tak samo jak poprzednio spytaj się dziecka ile mamy teraz razem przedmiotów? Ułóżcie działanie matematyczne 3 + 7 = 10

Drodzy rodzice możecie te ćwiczenie powtórzyć na wiele sposób tak ja powyżej jest opisane np. 6 + 4 = 10, 2 + 8 = 10 itp. Przypominamy również, że w tym ćwiczeniu dodatkowo ćwiczymy motorykę małą czyli nasze rączki.

2. Pokaz zapisu cyfrowego liczby 10. Rodzicu pokaż planszę z liczbą 10. Niech dziecko określi z jakich dwóch liczb składa się ta cyfra, jaka jest pierwsza cyfra a jaka jest druga.

3. Następnie pokaż jak się kreśli prawidłowo cyfrę 10 – pomoże w tym wyżej dodana plansza z kierunkami kreślenia tej cyfry. Niech dziecko zacznie kreślić cyfrę 10 w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzeństwa/ rodzica.

4. Zabawa dydaktyczna „Kolorowa cyfra 10” – motylki ułóżcie z nasion/guzików/sznurka kształt cyfry 10.

5. Dodatkowo w celu utrwalenia możecie kreślić cyfrę 10 na tacce z kaszą manną/ mąką/ solą. Jest to świetnie ćwiczenie usprawniające motorykę małą.

6. Dodatkowo umieszczamy karty pracy

7. Mamo, tato może poćwiczymy razem? Link z filmikiem umieszczamy poniżej 🙂 Trochę ruchu przyda się nam!!

Dziś mamy bardzo wyjątkowy dzień, ponieważ obchodzimy Światowy Dzień Osób z Autyzmem.  Dzieci, które maja autyzm są od nas różne,  ale równie ważne. Dzieci autystyczne nie uczestniczą  w zabawie z innymi dziećmi, lubią samotność, zazwyczaj unikają kontaktu wzrokowego z inną osobą, często się denerwują, nie lubią hałasu. Poniżej przedstawiamy Wam dwa filmiki, które możecie obejrzeć i bliżej poznać dzieci z autyzmem.

Filmik 1

Filmik 2

Zaburzone zmysły – jak funkcjonują

  1. „Dotyk”
    Kochane dzieci spróbujcie pokolorować kolorowankę lewą ręką (jeśli dziecko jest praworęczne), lub prawą ręką  (jeśli dziecko jest leworęczne). Dla utrudnienia na rękę załóżmy rękawicę kuchenną. Po wykonaniu zadania powiedzcie kochani jak się czuliście? Czy było Wam łatwo kolorować w ten sposób?
  2. „Czarodziejski worek”
    Rodzicu przygotuj worek lub pudełko. Do worka wrzuć kilka rzeczy (łyżka, kredka, pilot, itp.)
    Zawiąż dziecku oczy chustką, następnie poproś aby dziecko wylosowało rzecz i odgadło jaki to jest przedmiot.
  3. „Spacer po ścieżce sensorycznej”
    Rodzicu przygotuj ścieżkę, mogą to być pojemniczki lub miski z kaszą, grochem, piaskiem, kasztany itp. Dzieci na boska spacerują po ścieżce określając, co czują pod stopami i czy jest to dla nich przyjemne, czy nie?

Praca plastyczna „Zaświeć na niebiesko”

Potrzebujemy niebieską bibułę, klej, nożyczki. Drukujemy kolorowankę żarówkę, środek wyklejamy małymi kuleczkami z bibuły. Zamiast podpisu odbijamy rączkę, którą wcześniej pomalujemy  farbą. (Jeśli nie mamy bibuły , potrzebujemy niebieskiej kartki, którą tniemy na malutkie kwadraciki i nimi wyklejamy środek żarówki)

Dla chętnych umieszczamy karty pracy 🙂

Dziękujemy Kochani za kolejny miły dzień;) Nasza praca plastyczna to symbol solidarności osób z Autyzmem. Do zobaczenia już jutro Wasze Panie 😉

Źródło:

Panimonia.pl, Zawsze kreatywnie.pl, youtube.com, przewodnik „Kolorowy start”