Zdalne nauczanie – Dzień kolorowej skarpetki

Drogie Motylki!

Dzisiaj  w naszej grupie obchodzimy Dzień Kolorowej Skarpetki. 21 marca to nie tylko początek wiosny ale również dzień osób z zespołem Downa. Szanowni rodzice warto porozmawiać na temat osób niepełnosprawnych, które tak często spotykamy w naszym otoczeniu.

  1. Zachęcamy na początek przywitanie się za pomocą recytowanego wierszyka

Na rozpoczęcie naszego dnia,

Niech każdy rączkę koledze da,

Teraz pięknie uśmiechamy się,

Pokazujemy bielutkie ząbki swe.

Popatrzy w lewo, w prawo, w dół i w górę

I dotknijmy nosem chmurę.

Dotknąć chmury nie umiemy,

Dlatego na palcach staniemy.

Obrócimy się dwa razy,

Przysiad też wykona każdy

Skoki dwa zrobimy i się pięknie ukłonimy!

 

  1. Następnie Motylki uważnie posłuchajcie fragmentu książki M. Krajewskiej pt. „Mój młodszy brat”, który jest umieszczony poniżej. Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat tego fragmentu. Prosimy zwrócić na wypowiadanie się przez dzieci całymi zdaniami.

tekst

  1. Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat co to jest niepełnosprawność, rodzajów niepełnosprawności, postaw ludzi wobec osób niepełnosprawnych, barier, które napotykają osoby niepełnosprawne na podstawie ilustracji umieszczonych poniżej. Zastanówcie się wspólnie jak możemy pomóc osobą niepełnosprawnym?

obrazek-1 obrazek-nr-2 obrazek-nr-3 obrazek-nr-4 obrazek-nr-5 obrazek-nr-6

  1. Polecamy ćwiczenia w doświadczeniu problemów osób niepełnosprawnych.

– tor przeszkód (osoba niewidoma)

Zasłaniamy dziecku oczy opaską. Zadaniem rodzica jest bezpiecznie doprowadzenie dziecka do mety. Gdy zadanie zostanie wykonane możecie zamienić się rolami! Jest to świetna zabawa w oparciu na zaufaniu do drugiej osoby.

– zagadki słuchowe (osoba niesłysząca)

Dziecko zatyka uszy dłońmi, rodzic wypowiada jakieś słowo. Zadaniem dziecko jest próba odgadnięcia z ruchu warg rodzica słowo, które wypowiedział.

–  rysowanie ( osoba z ograniczoną niepełnosprawnością ruchową)

Dziecko na złożonej kartce ma za zadanie narysować dowolny rysunek ręką, którą normalnie się posługuje, a na drugiej stronie kartki drugą ręką.

  1. Proponujemy wykonać pracę plastyczną pt. „Pomocna dłoń”

Potrzebujemy:

– farbki,

– kartki,

– kartkę w kształcie serca,

– klej

-nożyczki

Dziecko dobija swoje dłonie na kartce, uprzednio pomalowane farbą. Po wyschnięciu, wycinają powstaje kształty, a następnie podpisują je swoim imieniem i przyklejają na kartce w kształcie serca. Symbolizuje to podanie pomocnej dłoni osobie niepełnosprawnej

 

W ten wyjątkowy dzień w ramach solidarności z osobami niepełnosprawnymi zachęcamy do założenia kolorowych różnych skarpetek. Skarpetki mogą być w paski, w kropki, za kolano lub tuż przy kostce, mogą być z różnych, niepasujących do siebie par. Zdjęcia mogą Państwo przesyłać pod podany adres emailowy: monika_glogow@wp.pl Serdecznie ściskamy nasze Motylki i czekamy na fotorelacje! Życzymy miłego dnia 🙂

Julia Karabinowska

Monika Piotrowska

Źródło: bliżej przedszkola.pl