Zdalne nauczanie poniedziałek 04.05.2020r

Dzień dobry Rodzice i Kochane „Myszki” dzisiaj mamy poniedziałek. Tematyką tego tygodnia jest: „Moja ojczyzna”. Przygotowałyśmy dla Was kilka propozycji. Życzymy miłej zabawy.

Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Majowe święta”.

Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola. Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu. – Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil. – I ja też – powiedział Daniel. – A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych… Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie. – To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę po to, żeby wszystkim lepiej się żyło. – A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać? – Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani. – Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe majowe święta. Na ścianie wisiała wielka flaga Polski. – O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym plakacie? – To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś obchodzono Święto Pracy. – A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku? – To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja 3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali. Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki. – Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady. – Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.

Rozmowa na podstawie opowiadania.
Rodzic zadaje pytania:
− Jakie barwy ma flaga Polski?
− Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?− Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
− Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

Zabawa ,,Wiem jak się nazywam i gdzie mieszkam”. Rodzic zadaje pytania a dziecko odpowiada.

Nazywam się…..

Mieszkam w….

Zabawa grafomotoryczna ,,Flaga”

W przedszkolu bardzo często rozmawialiśmy nt. symboli narodowych poniżej krótki film

Film POLSKIE SYMBOLE NARODOWE- POLAK MAŁY
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Zabawa „Maszerują dzieci drogą”

Maszerują dzieci drogą,

(dziecko maszeruje w miejscu)

raz, dwa, trzy!

(dziecko klaszcze)

Lewą nogą, prawą nogą

(wystawia do boku lewą nogę i prawą nogę)

raz, dwa, trzy!

(dziecko klaszcze)

A nad drogą słonko świeci

(wznosi obie ręce wysoko w górę)

i uśmiecha się do dzieci,

(dziecko obraca się wokół własnej osi)

raz, dwa, trzy!

(dziecko klaszcze)

Gimnastyka przy piosence Hop do góry – Wygibasy z naszej klasy
https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

Zestaw zabaw ruchowych:

  • „Orły”

Dziecko naśladuje lot orła. Na znak rodzica- klaśnięcie w dłonie. Zatrzymuje się, wyciąga wyprostowane ręce w bok, odwracając głowę w prawą stronę co orzeł na godle.

  • „Przeskakujemy fale”

Dziecko układa z apaszek, sznurka dwie linie- fale morskie. Dziecko maszeruje po pokoju. Gdy dojdzie do fal przeskakuje je obunóż i idzie dalej.

  • „Droga do stolicy”

Wybieramy się do Warszawy na wycieczkę. Dziecko porusza się po pokoju na hasło: podróżujemy samochodem- naśladuje trzymanie w rękach kierownicy i jazdy samochodem. Samolotem- prostuje ręce w boki naśladuje lot samolotem.

  • „Flaga na wietrze”

Dziecko trzyma w jednej ręce chusteczkę, drugą opiera na biodrze. Plecy proste. Następnie wykonuje duży wymach ręką, w której trzyma chusteczkę. Wykonuje kilka powtórzeń i następuje zmiana ręki trzymającej chusteczkę.

Zabawa rozwijająca sprawność manualną i spostrzegawczość „Czerwone i białe”

Dziecko segreguje przedmioty: klocki, klamerki, nakrętki ze względu na kolor. Po jednej stronie układa przedmioty w czerwonym kolorze. Po drugiej stronie w kolorze białym. Rozgląda się po pokoju  i wskazuje przedmioty w kolorze czerwonym               i białym.

Zabawy logopedyczne

  • „Chorągiewki”

Tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dziecko porusza językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

  • „Orzeł”

Dziecko wysuwa język do przodu, unosi jego czubek do góry  i porusza nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.

źródło

Nowe przygody Ady i Olka MAC EDUKACJA

Pozdrawiamy serdecznie Ewelina N. i Ewelina S.