Matematyka w domu
Witamy Was Rodzice i kochane „Myszki” dzisiaj mamy już środę. Dzisiaj proponujemy Wam kilka zabaw matematycznych oraz wielkanocne ćwiczenia gimnastyczne.
Zabawa ,,Kolorowe zabawki” zabawy z klockami:
Cel: Kształtowanie umiejętności klasyfikowania w życiu codziennym
- Wysypujemy klocki następnie proponujemy
Dziecku „podzielmy klocki według kolorów”. Po podzieleniu klocków pokazujemy dziecku podzbiory i pytamy: te klocki są (czerwone) a te (niebieskie)”, aby wyraźnie dziecku zasygnalizować oddzielność zbiorów.
- Klocki można też podzielić ze względu na wielkość.
Dziecko dzieli od najmniejszego do największego i dokonujemy podziału zbioru klocków ze względu na wielkość.
,,Klocki w rzędzie lub szeregu” rozwijanie umiejętności liczenia dz. liczy klocki
Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.
Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich jest. Rodzic przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to rodzic układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Rodzic stwierdza: Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz
Zabawa ruchowa ,,Marsz pod dyktando” ,,Taniec części ciała”
Cel: Utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)
Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją rodzica.
-Idź w prawo 2 kroki…
-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok… teraz 5 kroków w lewo, itd.
,,Taniec części ciała”
Cel: kształtowanie świadomości własnego ciała.
Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki.
Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra,
nogi, stopy.
Wielkanocne ćwiczenia gimnastyczne
- „Uwaga pisanki!”
-duża łyżka,
–plastikowe jajko, piłeczka pingpongowa lub ugotowane jajko(do wyboru)
Wyznaczamy linię startu i mety za pomocą dostępnych materiałów np. sznurka. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu jajka na łyżce od linii startu do mety.
- „Ruchome jajko”
–drewniana łyżka
-plastikowe jajko, piłeczka pingpongowa lub ugotowane jajko(do wyboru)
Wyznaczamy linię startu i mety za pomocą dostępnych materiałów np. sznurka. Między liniami ustawiamy np. butelki- tworzymy z nich slalom (trzy butelki w rzędzie). Zadanie dziecka polega na toczeniu piłeczki po podłodze pomiędzy butelkami za pomocą drewnianej łyżki od startu do mety.
- „Kolorowe kraszanki”
Ustalamy z dzieckiem kiedy wypowiadamy określony kolor kraszanki dziecko wykonuje:
niebieska kraszanka- dziecko skacze w miejscu
żółta kraszanka- dziecko robi pajacyki
czerwona kraszanka- kiwa się na boki
zielona kraszanka-kręci się wokół własnej osi
Zakładamy hodowlę rzeżuchy
Dziecko układa delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodek z nasionami na parapecie okna.
Na koniec działań rodzicu można zapytać pociechę : Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?
Eksperyment: „Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?”
szklanka, woda, surowe jajko
Do szklanki do połowy wypełnioną wodą, wkładamy jajko. Obserwujemy co się z nim dzieje. Jajko, które jest świeże, opada na dno. Stare unosi się do góry.
https://www.youtube.com/watch?v=F0got4S2ky8
Pozdrawiamy Was serdecznie Ewelina N. i Ewelina S.