Zdalne nauczanie – 6.04.2020r. poniedziałek

Tematyka kompleksowa: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.

Dzień dobry kochani, zaczynamy nowy tydzień, a będzie to w dodatku Wielki Tydzień.
Postaramy się wam umilić ten przedświąteczny czas. Na początek chciałybyśmy was zaprosić do obejrzenia filmiku, w którym przypomnicie sobie poznane kwiaty wiosenne. Jesteśmy pewne, że mile zaskoczycie rodziców znajomością nazw kwiatów.

Święta tuż, tuż, dlatego drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat tradycji i zwyczajów świątecznych na podstawie przeczytanej bajeczki, którą znajdziecie poniżej.

Teraz zadajcie pociechom pytania:
1. Co robiło słonko?
2. Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
3. Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

A teraz rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:

  • Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
  • Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).

Jeżeli dzieci będą miały trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, można pobawić się w zagadki 🙂

1. Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy być w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)
2. Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
3. Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
4. Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

A teraz rozruszamy rączki i zapraszamy do zadań z grafomotoryki. Rysujemy po śladzie.

Policzcie ile jest pisanek o jednakowym wzorze, a odpowiedź wpiszcie poniżej 🙂

Wiemy, że niektórzy z was bardzo lubią kolorować, więc do dzieła.

A teraz trochę się rozruszamy. Drodzy rodzice pobawcie się z dziećmi w zajączki…
Zajączki – zabawa ruchowa. Dzieci są zajączkami. Skaczą po całym pokoju skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”, itd.

Na zakończenie zobaczcie jak w wielkanocnych porządkach pomagał pewien kotek o imieniu Filemon. A może wy też pomożecie rodzicom w świątecznych porządkach? Czekamy na zdjęcia.

Marta i Natalia

Źródła: youtube.com, edux.pl, pomocniknauczyciela.pl, mamotoja.pl