Zdalne nauczanie – wtorek 28.04.2020r.

Witam „Liski” w kwietniowy dzień 🙂

Jaki dzień mamy dzisiaj?

Jaki dzień był wczoraj?

Jaki dzień będzie jutro?

Chętni do działania?

To zaczynamy 🙂

Kochani, dzisiaj wykonamy kilka zadań z projektu „Dzieciaki mleczaki” oraz poznamy kolejną literkę 😉

1. Skąd się bierze mleko?

Jakiego zwierzęcia mleko pijemy najczęściej?

Od jakich innych zwierząt gospodarskich pozyskujemy jeszcze mleko?

Podzielcie słowo „krowa” na głoski. Jaka głoska jest na początku?

Jakie znacie jeszcze inne zwierzęta gospodarskie, których nazwy zaczynają się głoską k?

A czy wiecie jaką drogę pokonuje mleko, zanim trafi do naszego domu?

Zapraszam do obejrzenia filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Wymieńcie etapy „podróży” mleka od krowy do naszego domu.

2. Historyjka obrazkowa.

Poszukajcie w wyprawce plastycznej (fioletowa teczka) historyjki obrazkowej dotyczącej „podróży”mleka.

Czy obrazki są rozmieszczone we właściwej kolejności?

Wytnijcie je i przyklejcie na osobnej kartce w odpowiedniej kolejności.

3. Przetwory mleczne.

Jakie znacie przetwory mleczne? (śmietana, masło, maślanka, jogurt, kefir, twaróg, ser żółty, ser topiony, desery mleczne)

Mleko i przetwory mleczne to… (nabiał)

Jakie potrawy można przygotować z mleka lub jego przetworów?

4. Ciekawostki o mleku.

Czy wiecie, że…

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Czy-wiecie-że.pptx

5. Quiz (zadanie z projektu „Dzieciaki mleczaki”).

Odpowiedzcie na pytania:

http://dzieciakimleczaki.pl/quiz-koncowy/

6. Praca z kartami pracy (zadanie z projektu „Dzieciaki mleczaki”).

Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam poniższe karty pracy.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/2.-Dzieciaki-Mleczaki-KARTA-PRACY-1-1.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/3.-Dzieciaki-Mleczaki-KARTA-PRACY-2.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/4.-Dzieciaki-Mleczaki-KARTA-PRACY-3.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/5.-Dzieciaki-Mleczaki-KARTA-PRACY-KOLOROWANKA-1.pdf

Wykonajcie zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniami.

W wolnym czasie wykonajcie pracę plastyczną „Krowa” dowolną techniką.

Oto propozycje wykonania – może kogoś zainspirują 😉

7. Przerwa na II śniadanie (zadanie z projektu „Dzieciaki mleczaki”).

Przygotujcie pyszne kanapki ze zdrowym nabiałem 🙂

Zapraszam Was teraz do drugiej części dzisiejszych zajęć 😉

8. Co robią ptaki?

Co jest im potrzebne do latania?

Co jeszcze lata oprócz ptaków?

Jakim innym słowem możemy zastąpić słowo „latać”? (fruwać)

Które zwierzęta gospodarskie fruwają? Wymieńcie ich nazwy.

Tak naprawdę kury, koguty, indyki nie latają. Czy ktoś z Was widział koguta czy indyka lecącego wysoko w powietrzu, jak inne ptaki? Otóż to. Ptaki gospodarskie są za ciężkie i dlatego nie latają wysoko, są nielotami. Podfruwają jedynie, gdy chcą się wspiąć na wyższe obiekty, np. na płot.

Kaczki i gęsi natomiast świetnie fruwają, dlatego podcina im się pióra na skrzydłach, aby uniemożliwić im latanie.

9. Analiza i synteza słuchowa słowa “fruwać”.

Podzielcie słowo “fruwać” na sylaby. (fru-wać)

Ile jest sylab w tym słowie?

Podzielcie słowo “fruwać” na głoski. (f-r-u-w-a-ć)

Ile jest głosek w tym słowie?

Co słyszycie na początku słowa “fruwać”?

Powiedzcie teraz rodzicom kilka przykładów słów, które rozpoczynają się głoską f… A teraz kilka przykładów z głoską f na końcu słowa… Teraz powiedzcie kilka przykładów z głoską w środku słowa.

Do jakiej głoski w brzmieniu jest podobna głoska f? f – w

Powiedzcie głoskę f, a teraz w – brzmią podobnie, prawda? To bardzo ważne, żebyście w trakcie rozmowy wymawiali wszystkie głoski wyraźnie 😉

Wymówcie głoskę krótko…, a teraz długo… Jaką jeszcze głoskę było słychać dodatkowo, gdy wybrzmiewaliście głoskę długo?   (y)

Czy głoska f jest spółgłoską, czy samogłoską?  (spółgłoską) 

Jakim kolorem będziemy ją oznaczać?  (niebieskim)

10. Poznanie zapisu graficznego głoski „f”.

Poznajcie literę F, f– dużą i małą, drukowaną i pisaną.

Oto litery F, f drukowane.

Oto litery F, f pisane.

Która litera do której litery jest podobna? Przyjrzyjcie się uważnie.

Zgadza się, to wielka litera F pisana jest podobna do wielkiej litery T pisanej, różnią się poziomą kreską kreśloną na środku „laseczki” w literce F. Musicie o tej kreseczce pamiętać przy pisaniu wielkiej litery F – jeśli o niej zapomnicie, to już nie będzie to wielka litera F, lecz wielka litera T 😉

Napiszcie litery pisane palcem w powietrzu, po śladzie, przed ekranem monitora, nie dotykając go. A teraz napiszcie palcem na stoliku/ biurku.

11. Zabawa muzyczno-ruchowa.

Wstańcie i poruszajcie się przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

12. Praca w kartach pracy cz.3.

Otwórzcie książeczki na stronie 82. Przyjrzyjcie się obrazkowi. Wskażcie na obrazku to, co w swojej nazwie ma głoskę f.

Przeczytajcie tekst znajdujący się pod obrazkiem.

Wykonajcie zadania na str. 83 – 85 zgodnie z poleceniami.

Piszcie litery pomału, dokładnie, utrzymując się w liniach. 

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

„Kolorowy start z plusem. Wyprawka plastyczna”, wyd. mac Edukacja

google.com

dzieciaki mleczaki.pl

W. Żaba – Żabińska „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz.3, wyd. mac Edukacja